۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۳۰۲۳۱۱
کارشناس مذهبی:

افزایش کیفیت عبادات معلول درک قدرت خالق هستی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به آیاتی که در تبیین نشانه های عالم هستی بیان شده است، گفت: افزایش کیفیت عبادات معلول درک قدرت خالق هستی است.
عبادت روح زندگي، سيد محمد شفيع مازندراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام عبد الرسول باقری کارشناس مسائل مذهبی در سخنرانی شب گذشته که در مجتمع فرهنگی رضوان برگزار شد، گفت: افزایش کیفیت عبادات معلول درک قدرت خالق هستی است.

 

وی با اشاره به آیاتی از قرآن که در تبیین نشانه های عالم هستی بیان شده است، افزود: تبیین نشانه های عالم هستی در قرآن برای جلب توجه انسان به سمت درک قدرت خالق هستی است تا به سبب این درک، انسان به بهترین شکل ممکن خداوند را عبادت کند، پس بر خداوند لازم است که برای تعیین نوع و شکل عبادت، افرادی را به عنوان پل ارتباطی بین خودش و انسان ها معین کند.

 

حجت الاسلام باقری با توجه به آیه «وَمَن عِندَهُ عِلمُ الکِتاب» بیان کرد: کسی که علم الکتاب نزدش باشد، بر حقیقت علوم عوالم هستی واقف است و طبق روایات متعددی، مصداق بارز این آیه امیرالمؤمنین (ع) و یازده امام بعد از ایشان می باشند، پس هر علمی که از طرف اهل بیت (ع) عرضه می شود، کاملاً قابل اطمینان است.

 

کارشناس مسائل مذهبی در ادامه به یکی از دلایل غیبت امام زمان (عج) اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل غیبت امام زمان (عج) حفظ جان ایشان از دست دشمنان و برخی از افرادی است که ادعای دوستی با ایشان را دارند، و در این زمینه باید متذکر شویم دشمنان بیش از دوستان امام زمان (عج) منتظر ظهور هستند.

 

وی امام زمان (عج) را نماینده خداوند مهربان معرفی کرد و افزود: کسانی که ظهور امام عصر (عج) را همراه با کشت و کشتار فراوانی تشریح می کنند، در اصل در شناخت صفات خداوند ضعف دارند، چرا که در عصر ظهور امام زمان (عج) اگر ذره ای احتمال هدایت در وجود کسی وجود داشته باشد، هرگز کشته نخواهد شد.

 

حجت الاسلام باقری هدایت شدن زهیر را در روز عاشورا مرهون نفوذ نگاه بسیار بالای امام حسین (ع) دانست و ابراز کرد: در عصر ظهور امام زمان (عج)، کسانی که ظرفیت وجودی خوبی برای هدایت شدن داشته باشند، با یک نگاه امام زمان (عج) هدایت می شوند.

 

کارشناس مسائل دینی در پایان بیان کرد: بازگشت به سمت خداوند و بازگشت به سمت امام زمان (عج) یکی بوده و هر دو توبه محسوب می شوند و باید بدانیم یکی از ملزومات توبه حقیقی، اعتراف به انجام گناهان در محضر خداوند و امام زمان (عج) می باشد./867/202/ب1

ارسال نظرات