۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۳۰۲۳۳۸
مدیر مدرسه حضرت قائم حمیدیه خبر داد؛

اعزام طلاب به مدارس آموزش و پرورش شهرستان حمیدیه

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت قائم (عج) حمیدیه با اشاره به برنامه ها و فعالیت­های این مدرسه، گفت: اعزام طلاب به مدارس شهرستان برای اقامه نماز و پاسخ گویی به شبهات دانش آموزان از فعالیت های مدرسه است.
حوزه سيرجان

حجت الاسلام علی سعیدی مدیر مدرسه علمیه حضرت قائم (عج) حمیدیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اردوهای مذهبی برگزار شده همچون سفر مشهد مقدس و ابراز امیدواری به برگزاری اردوهای مشابه آن، بیان داشت: برخی طلاب به صورت داوطلبانه برای زیارت امام حسین(ع) در اربعین حسینی شرفیاب کربلا  شده که از آنها خواسته شده در صورت نیاز به تبلیغ بپردازند.

 

وی با اشاره به این که مدرسه علمیه با مدارس آموزش و پرورش شهرستان در زمینه اعزام مبلغ همکاری دارد، گفت: در این زمینه طلاب با حضور در مدرسه به اقامه نماز و پاسخ گویی به سؤالات دینی دانش آموزان پرداخته و ابراز امیدواری کرد تا این همکاری ادامه یابد.

 

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به این که طلاب مدرسه به تهیه موکب برای استقبال از زوار اربعین حسینی پرداخته­اند، اظهار داشت: برخی طلاب در این موکب به خدمت رسانی برای سوگواران و عزاداران امام حسین(ع) می­پردازند.

 

وی با اشاره به فعالیت ­های آموزشی صورت گرفته در مدرسه گفت: کلاس ­های نهج البلاغه و اخلاق با حضور اساتید مدرسه برگزار و در کلاس­ های اخلاق بحث طلبگی، آداب و اخلاق طلبگی بررسی و نیز با توجه به کتاب منیه المرید شهید ثانی رابطه شاگرد و استاد به طلبه ها درس داده می شود.

 

مدیر مدرسه حضرت قائم با اشاره به این که برای تدریس کلاس­های اخلاق اساتید از قم اعزام می شوند، تصریح کرد: با توجه به شهرستانی بودن اکثر طلبه­ ها خواستار حضور اساتید محترم در اواسط هفته شده و برگزاری حداقل یک جلسه در هفته را قطعی دانست.

 

وی به برگزاری مجالس روضه خوانی برای طلبه ها در طول ماه محرم و به استفاده از طلبه­ها در برپایی و اقامه این مجالس اشاره کرده و گفت: در این میان در مناسبت­ها مختلف مذهبی و ملی نیز مجالسی برای طلبه­ها برگزار می­شود.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که کلاس­های درس نهج البلاغه از سوی اساتید خود مدرسه درس داده می­شود، افزود: در این مورد از منابع معرفی شده از حوزه و احیانا تألیفات مرتبط با نهج البلاغه استفاده می­شود.

 

وی در پایان با اشاره به این که تعداد طلاب مدرسه 35 نفر هستند، بیان داشت: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و عدم موفقیت در اجرا طرح بینش مطهر، این طرح را  از برنامه های مد نظر برای اجرا در مدرسه در آینده نزدیک دانست./9466/303/ب3

ارسال نظرات