۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۳۰۲۳۵۱
استاد حوزه علمیه انار کرمان:

مهم‌ترین کار زن در جامعه خانه داری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه انار کرمان با بیان این که که مهم ترین کار زن در جامعه خانه داری بوده است، گفت: زن وظیفه سنگینی را در مقابل تمام شغل ها دارد زیرا تربیت فرزند و آرامش دادن به همسر یکی از سخت ترین کارها در زندگی محسوب می شود.
سبک زندگي اسلامي

حجت الاسلام حسن موسی زاده استاد حوزه علمیه انار کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: هم فکری در خانواده از نکات مثبت شمرده می شود.

 

وی افزود: خواده ها زندگی خود را بر اساس زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(ص) بسازند و ببیند که امام علی(ع) چه رفتاری را برابر حضرت زهرا داشت.


وی با توجه به این که مهم ترین کار زن در جامعه خانه داری بوده، ابراز داشت: زن وظیفه سنگینی را در مقابل تمام شغل ها دارد زیرا تربیت فرزند و آرامش دادن به همسر یکی از سخت ترین کارها محسوب می شود.

 

استاد حوزه علمیه انار خاطرنشان کرد: اگر زندگی بر اساس دین شکل بگیرد در این صورت از این خانواده بچه های خوبی وارد جامعه خواهند شد.

 

وی با بیان این که یکی از سوال های روز قیامت از والدین این است که می پرسند شما چه فرزندانی را تربیت کرده اید، اظهار داشت: والدین سعی کنند که فرزندان خودشان را بر اساس دین اسلام تربیت کنند تا در جامعه مفید باشند.

 

حجت الاسلام موسی زاده یادآور شد: رزق و روزی حلال از یک زندگی خوب خبر می دهد زیرا زندگی که در آن مال حرام داخل نشود این زندگی مورد رضایت خدا است.

 

وی با اشاره به این که خانواده ها فکر خودشان را برای به دست آوردن پول نگذارند، تأکید کرد: خانواده علاوه بر مسائل اقتصادی به عاطفه هم نیاز دارد زیرا متأسفانه طلاق عاطفی خطرناک تر از طلاق های دیگر است.

 

استاد حوزه علمیه انار ابراز داشت: یکی از اهداف دشمن برای کشور ایران این است که می خواهند تفکر مردم را نسبت به فرزند تغییر دهند چرا که دشمن می گوید که چه طور با وضع مالی امروزه فرزند بیاوریم که این یک فکر شیطانی است.

 

حجت الاسلام موسی زاده با توجه به این که در کشور از هر 10ازدواج 5تا از آن ها منجر به طلاق می شوند، افزود: یکی از دلایل طلاق در جامعه این است که دختر و پسر هدف زندگی را فراموش کرده اند که هدف نهایی بندگی کردن و تربیت فرزند است.

 

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر انسان ها به آغوش اسلام بر می گشتند و زندگی غربی را از فکر های خود پاک می کردند، دیگر زندگی خوبی را برای خود رقم می زدند.

 

وی با بیان این که وظیفه روحانیت در بحث خانواده این است که مردم را به امور خانواده بیشتر آشناتر کند، ابراز داشت: ماهواره ها یکی از علت های سست شدن بنیان خانواده ها بشمار می آ ید.

 

حجت الاسلام موسی زاده بیان داشت: مومن واقعی کسی است که کانون گرمی را برای خانواده خود به دور از تجمل گرایی، درست کرده باشد و رابطه خود را با اهل بیت حفظ کند.

 

وی ادامه داد: توقعات بالا و فضاهای مجازی همچون ماهواره و تلفن همراه سبب شده اند که خانواده ها کانون گرمی را برای خود انتخاب نکنند.

 

وی در پایان گفت: مردم بدانند که دشمن می خواهد خانواده را از بین ببرد و مردم هم باید با بصیرت کامل، فریب دشمن را نخورند./9707/302/ب3

ارسال نظرات