۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۳۰۲۳۵۲
مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم تهران:

حرکت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی وظیفه همگانی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران با بیان اینکه همه ما باید به سمت و سوی اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم، گفت: اگر در این مسیر قرار بگیریم بی شک یکی از مهم‌ترین نتایج آن خوداتکایی و خودکفایی در داخل کشور خواهد بود و زمینه رشد صادرات از کشور ما به دیگر کشورها ایجاد خواهد شد.
سيد جلال بني هاشمي

 

حجت‌الاسلام سید جلال بنی هاشمی، مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ظزفیت عظیم اقتصادی در کشور گفت: کشور ما به لحاظ دارا بودن ذخایر خدادادی از جمله نفت، معادن و امثال آن دارای ظرفیت خوبی در اقتصاد است و می‌توان از آن بسیار بهره برد.

 

وی ادامه داد: همین سرمایه عظیم و ذخایر اقتصادی سبب طمع ابرقدرت‌ها و کشورهای غربی از جمله آمریکا به کشور ما در قبل از انقلاب بود و آنها با چشم طمع داشتن به داشته‌های کشور ما درصدد غارت و چپاول سرمایه‌های کشور ما بودند.

 

حجت‌الاسلام بنی هاشمی با بیان این‌که بعد از انقلاب اسلامی دست چپاول‌گران از منافع کشور ما کوتاه شد، گفت: ملت ایران با رهبری امام راحل توانست انقلابی را به پیروزی رساند و دست غارتگران را قطع کند و اجازه دخالت به آنها را در امور کشور ندهد.

 

این کارشناس سیاسی تأکید کرد: وضعیت اقتصادی کشور ما در آن سال‌ها به گونه‌ای بود که حتی کوچک‌ترین مورد را هم از دیگر کشورها وارد می‌کردیم و خودمان اقتصادی مولد نداشتیم.

 

مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) در سال‌های اولیه انقلاب اسلامی عنوان کرد: در حالی که کشور ما تحت فشار شدید اقتصادی از سوی دیگر کشورها بود و انواع تحریم‌ها علیه ما ایجاد شده بود امام خمینی(ره) فرمودند باید روی پای خودمان بایستیم. این همان اقتصاد مقاومتی است که رهبر انقلاب نیز بر آن تأکید دارند.

 

این استاد حوزه علمیه تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر بحث اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح است و ایشان بارها خطاب به مسؤولان و ملت خواستار توجه بیشتر به آن شده اند. اقتصاد مقاومتی موضوع تازه‌ای نیست و حتی در زمان امام خمینی(ره) نیز مطرح بوده است.

 

حجت‌الاسلام بنی هاشمی با بیان اینکه همه ما باید به سمت و سوی اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم، تصریح کرد: اگر در این مسیر قرار بگیریم بی شک یکی از مهم‌ترین نتایج آن خوداتکایی و خودکفایی در داخل کشور خواهد بود و زمینه رشد صادرات از کشور ما به دیگر کشورها ایجاد خواهد شد.

 

مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) در پایان با تأکید بر پیامدهای مثبت اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: با توجه به همت رهبر انقلاب مبنی بر توجه به اقتصاد مقاومتی در صورت رهنمون شدن دیگر مسؤولان کشورمان به این سمت، این امر تحقق پیدا خواهد کرد و پیامدهای مثبت آن نیز در کشور دیده خواهد شد. /955/302/ب2

ارسال نظرات