۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۳۰۲۳۹۵
رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی مطرح کرد؛

اعلام کاندیداتوری دو نامزد خبرگان و 30 کاندیدای مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: در این استان تاکنون دو نفر برای نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و بیش از 30 نفر نیز برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کرده اند.
محمدرحيم نوروزيان- ستاد انتخابات خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، محمدرحیم نوروزیان رییس ستاد انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد انتخابات استان، با بیان اینکه همه آمادگی ها برای برگزاری انتخاباتی پرشور، رقابتی و سالم در خراسان شمالی مهیا است، اظهار کرد: پیش بینی می شود در انتخابات امسال نیز میزان مشارکت مردم استان بالا و انتخابات به صورت پرشور برگزار شود.

 

وی با اشاره به اینکه همیشه فضای مشارکت در برنامه های ملی، انقلابی و مذهبی در خراسان شمالی پرشور و بدون تنش بوده است، افزود: در زمینه برگزاری انتخابات نیز همه مردم و مسؤولان وظیفه دارند با امیددهی و رعایت قانون زمینه برگزاری انتخابات بانشاط و توأم با صفا و صمیمیت را در استان فراهم کنند.

 

نوروزیان با بیان اینکه تاکنون در هیچ کدام از دوره های انتخابات در خراسان شمالی مشکل خاصی به وجود نیامده است، خاطرنشان کرد: امسال نیز تلاش می شود پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفندماه بدون مشکل و به نحو احسن برگزار شود.

 

وی با تأکید بر رعایت قانون و بی طرفی در تمامی برنامه های برگزاری انتخابات، اظهار کرد: اگر فضای بی طرفی در انتخابات ایجاد شود بدون شک فضای مسموم تبلیغاتی در جامعه ایجاد نشده و بذر مسمومیت پاشیده نمی شود و از طرف دیگر تعامل ها و ارتباط ها نیز به صورت مطلوب تری صورت خواهد گرفت.

 

نوروزیان در ادامه همچنین بر رعایت اخلاق اسلامی در تبلیغات نامزدهای انتخاباتی تأکید کرد و افزود: نباید تبلیغات نامزدها به شکل و شیوه غربی باشد چرا که در شیوه غربی اخلاق و دیانت جایی نداشته و فضای تخریبی حاکم است.

 

وی با بیان اینکه باید در تبلیغات انتخاباتی آبروی اشخاص حفظ شود، اضافه کرد: افرادی که در جریان انتخابات به آنها مسؤولیت داده می شود می بایست به معنای واقعی معتمد، خداترس و متدین باشند.

 

نوروزیان با تأکید بر اینکه لازم است با هماهنگی و نظارت، تمامی فعالیت ها به صورت مطلوب انجام شده و هیچ صندوقی باطل نشود چرا که در این صورت اعتماد مردم از بین رفته و جامعه دچار جوسازی و حاشیه سازی می شود، تصریح کرد: اگر همه اقدامات و فعالیت ها در بستر قانون اجرا شود هیچ کدام از این مشکلات پیش نخواهد آمد.

 

وی در ادامه با اشاره به اعلام آمادگی اشخاص برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در استان خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: در این استان تاکنون دو نفر برای نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و بیش از 30 نفر نیز برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کرده اند.

 

نوروزیان بدون ذکر نام نامزدهای مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی، اضافه کرد که این افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم آمادگی خود را برای حضور در گردونه انتخابات مجلس خبرگان رهبری اعلام کرده اند.

 

به گفته وی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز تاکنون بیش از 30 نفر در استان خراسان شمالی نامزد شده اند اما ثبت نام دور دوم نامزدهای مجلس شورای اسلامی نیز از بیست و هشتم آذرماه شروع شده و تا چهاردهم دی ماه ادامه خواهد داشت.

 

نوروزیان یادآور شد: در انتخابات مجلس هشتم در خراسان شمالی 62 نفر و در دوره نهم نیز 39 نفر نامزد شده بودند اما باید توجه داشت که هر قدر تعداد افراد بیشتری با توانمندی های مختلف در انتخابات مجلس نامزد شوند فرصت های انتخاب برای مردم بیشتر شده و در نتیجه انتخابات نیز پرشورتر برگزار می شود.

 

گفتنی است، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری براساس اعلام وزارت کشور و تأیید شورای نگهبان هفتم اسفندماه سال جاری به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

 

استان 918 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور در مجلس شورای اسلامی دارای چهار کرسی و یک کرسی مشترک برای شهرستان فاروج در خراسان شمالی و قوچان از خراسان رضوی است.

 

همچنین این استان دارای یک عضو در مجلس خبرگان رهبری است که در سه دوره اخیر، آیت الله حبیب الله مهمان نواز عهده دار آن بوده است./9314/202/ب3

 

ارسال نظرات