۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۳۰۲۴۰۳
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

شبهه‌افکنی در جامعه اسلامی یکی از راه‌های نفوذ جریان‌های سکولار است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با اشاره به هر چه بیشتر روی اصول اسلام و کتاب و سنت تکیه کنیم، قطع‌یقین تفکرات سکولاری و افراد حامی این تفکر جایی برای جولان دادن نخواهند داشت، گفت: شبهه‌افکنی راه نفوذ جریان‌های سکولار است.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت‌الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به خطر جریان‌های سکولار در حوزه‌های علمیه گفت: این خطر چندان در حوزه‌های علمیه فراگیر نیست چرا که بنای حوزه‌های علمیه براساس قرآن است.

 

وی افزود: تمامی بخش‌های حوزه در راستای فهم قرآن و سنت بوده و ولایت ائمه از گذشته‌ در حوزه‌های علمیه ریشه‌دار بوده است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: علما و فضلای حوزه در این راستا اشتراک نظر دارند و آن هم حب و ولایت اهل بیت(ع) است و خیلی بعید است که تفکر و اندیشه سکولار بتواند در حوزه‌ها جایی برای خود پیدا کند.

 

مراجع عظام تقلید نبض حوزه‌های علمیه را در دست دارند

این مسؤول با تاکید بر اینکه مراجع عظام تقلید نبض حوزه‌های علمیه را در دست دارند، عنوان کرد: فضای حوزه‌ها فضای تعبد به خدای متعال است و همواره با گرایش به کتاب و سنت اداره شده است.

 

حجت‌الاسلام عباسی در ادامه تأکید کرد: ممکن است در برخی زمان‌ها دشمن با برنامه؛ افرادی را وارد حوزه کرده و بخواهد تفکرات سکولاری را در حوزه‌ها رواج دهد اما این افراد قطع‌یقین در حاشیه قرار می‌گیرند.

 

وی افزود: به ندرت مصادیق تفکرات سکولاریستی در برخی روحانیون دیده می‌شود که به تدریج خود این افراد از حوزه کناره گرفته و یا حوزه پذیرای آن‌ها نیست.

 

این استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به روش‌های مقابله با تفکرات سکولاریستی و با تأکید بر اینکه قرآن و سنت حوزه را بیمه می‌کند، عنوان کرد: هر چه بیشتر روی اصول اسلام و کتاب و سنت تکیه کنیم قطع ‌یقین تفکرات سکولاری و افراد حامی این تفکر جایی برای جولان دادن نخواهند داشت.

 

ولایتمداری جریان‌های سکولار را از بین می‌برد

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با اشاره به اصل ولایتمداری خاطرنشان کرد: این اصل در رأس آموزه‌های دینی قرار دارد و اگر به درستی به آن عمل شود تفکرات سکولاری از بین می‌رود.

 

این مسؤول با بیان اینکه شبهه‌افکنی راه نفوذ جریان‌های سکولار است، افزود: علمای انقلابی و روشنفکر با روش‌های مختلف و با حضور فعال در فضاهای مجازی شبهات را پاسخ داده و مانع نفوذ جریان‌های سکولار به حوزه‌ها می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام عباسی با اشاره به روش‌های نفوذ دشمن در کشور اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که دشمن در ایران دارد نفوذ در مجموعه روحانیت و حوزه‌ها است و پس از آن حمایت برخی از افراد فعال در حوزه‌ها برای حضور در ارکان نظام.

 

تشکیلات سکولاری همواره از جانب رهبری و روحانیون پس زده شده‌اند

وی با اشاره به روش‌های جذب افراد از سوی دشمن در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها یادآور شد: آن‌ها در ابتدا با انجام فرآیندهای افکارسنجی و با نظرسنجی‌های مختلف افراد حوزوی دارای تفکرات سکولاری را شناسایی کرده و سپس از آن‌ها حمایت می‌کنند تا این افراد بتوانند در نهادهای تصمیم‌ساز کشور نفوذ پیدا کنند.

 

حجت‌الاسلام عباسی در پایان گفت: دشمن می‌داند که انقلاب ایران با روحانیت و تفکرات ناب حوزوی شروع شد و تلاش می‌کند وجهه روحانیت را در جامعه خدشه‌دار کند که خوشبختانه تشکیلات سکولاری همواره از جانب رهبر معظم انقلاب و روحانیون پس زده شده‌اند./955/302/ب2

ارسال نظرات