۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۳۰۲۴۶۳
امام جمعه بهشهر:

طلاب باید مقتدای علمی فرهنگ شیعه باشند

خبرگزری رسا ـ امام جمعه بهشهر گفت: طلبه امروز باید مقتدای عملی فرهنگ شیعه باشد و با اجتهاد پویا و بصیرت نقشه‌های دشمن را بررسی و نقش بر آب کند.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت‌الاسلام سیدعربعلی جباری، امام جمعه بهشهر عصر امروز در جمع طلاب و فضلای شرق مازندران با گرامی‌داشت یاد شهدا و علما، اظهار داشت: طلبگی یک رسالت است و نه یک شغل و به معنای سربازی اهل بیت (ع) است، لذا باید در مسیر فرامین ائمه معصومین (ع) قرار گرفته و در راه علم و فقه نیز خودسازی کنیم تا پیشرفت داشته باشیم.

 

وی تبلیغ دین خدا را مهم ترین رسالت پیامبران دانست و با بیان این که این رسالت سنگین امروز برعهده روحانیت است، تصریح کرد: امروز پاسداری از داشته‏های گران بهای فرهنگ خودی و فتح سنگرهای فرهنگ غیرخودی مهم ترین رسالت مبلغان و روحانیت است.

 

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که روحانیان به عنوان انتقال دهنده پیام دینی وظیفه سنگینی بر عهده دارند، گفت: رفتار و کردار یک مبلغ باید به گونه‌ای باشد که سخنان او تأثیر‌گذاری مناسبی در مخاطبین داشته باشد.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که دشمنان اسلام با استفاده از ابزارهای نوین سعی در رسوخ در تفکرات مردم کشورهای دنیا به ویژه نسل جوان دارند تا از این طریق بتوانند بر کشورها حاکم شوند، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید با تولید برنامه های فرهنگی و مذهبی با محتوا جوانان را در برابر این توطئه ها مصون نگه دارند، در غیر این صورت دشمنان از ما پیشی گرفته و جوانا ن را به بیراهه خواهند کشاند.

 

حجت الاسلام جباری در ادامه سخنان خود به جایگاه ارزشمند روحانیت در تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: علما و روحانیان از دوران نهضت مشروطیت تاکنون پرچمدار مبارزه با ظلم و ستمگران بوده است.

 

وی با بیان این که روحانیت همواره نقش بسزایی در بیداری ملت در مقابل ظلم داشته است، تصریح کرد: اگر نهضت عظیم اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید به دلیل حضور و همراهی ارزشمند روحانیت بوده است. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به هشدار رهبر معظم انقلاب در خصوص نفوذ دشمن به کشور اشاره کرد و بیان کرد: برای اینکه در مقابل دشمنان ضد نفوذ و بی‌نیاز به دیگران باشیم، باید سه اصل تواضع، تقوا و قناعت را سرلوحه قرار دهیم.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که برگزاری این جلسات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: طلبه علم و الگو جامعه است و باید نسبت به مسائل روز مانند گفتمان، تشکیل اتاق فکر و منظم بودن در امور‌، دقت بیشتری داشته باشد.

 

حجت الاسلام جباری تفکر را رمز موفقیت طلبگی دانست و افزود: تحقیق و جمع‌آوری مطالب لازم است، اما باید در آن مطالب تفکر شود، چرا که تفکر مادر علم است.

 

وی با بیان این که با استفاده از احادیث اهل بیت (ع) باید به ترویج و تقویت ولایت در بین آحاد مردم مشغول باشیم و در برابر افکار مسموم به مردم آگاهی بدهیم، خاطرنشان کرد: توسل به اهل بیت (ع) و انس با قرآن سبب می‌شود که خداوند به طلاب و جویندگان، دانشی عنایت کند که به واسطه آن با اهل بیت (ع) متصل شوید.

 

خطیب نماز جمعه بهشهر با اشاره به این که طلبه‌ها باید اخلاص در نیت خود را حفظ کنند، گفت: شرط موفقیت در طلبگی اخلاص در همه امور است و طلبه نباید به دنبال منصب، وجاهت و منزلت بین مردم باشد که این خود از آفات طلبگی محسوب می‌شود.

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به نقش طلبه و روحانی در جامعه، ادامه داد: مهم‌ترین مسؤولیت روحانی و طلبه اعتمادسازی در بین مردم است تا جایی که با او مانند فرزند پیامبر (ص) برخورد شود.

 

امام جمعه بهشهر ادامه داد: طلبه امروز باید مقتدای عملی فرهنگ شیعه باشد و با اجتهاد پویا و بصیرت نقشه‌های دشمن را بررسی و نقش بر آب کند.

 

وی با بیان این که از علما با عنوان دیده‌بانان و امینان جامعه یاد شده است، گفت: دشمن می‌خواهد با اختلاف‌افکنی به مقاصد شوم خود برسد و ما باید با ترویج علوم قرآنی بین جوانان و قشر تحصیل‌کرده، مردم را در راه راست نگاه داریم تا شاهد برقراری همدلی و هم‌زبانی بین مسلمانان باشیم./1317/202/ب2

ارسال نظرات