۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۳۰۲۴۷۳
مدیر حوزه علمیه شهرستان بابل:

آمریکا به دنبال راه اندازی فتنه جدیدی در کشور است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه بابل با اشاره به گسترش تحرکات دشمن و هشدارهای رهبر معظم انقلاب، گفت: تحرکات گسترده عناصر نفوذی آمریکا در کشور ثابت می کند که شیطان بزرگ برای راه اندازی فتنه جدیدی در کشور پس از فتنه 88 برنامه ریزی کرده است.
عبدالعلي پور اکبر

حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر، مدیر حوزه علمیه شهرستان بابل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با اشاره به هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری درباره نفوذ دشمن در کشور، گفت: برخلاف تأکیدات مقام معظم رهبری و هشدارهای صریح ایشان، برخی موضوع نفوذ دشمن را باور ندارند.

 

وی افزود: براندازی نظام جمهوری اسلامی همواره یکی از برنامه های اصلی آمریکا در تقابل با جمهوری اسلامی است و آنها این هدف شوم را در قالب شیوه‌های مختلف پیگیری می کنند.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که با توجه به خوشبینی برخی درباره دست برداشتن آمریکا از مواضع گذشته خود در برابر ایران، برخی از مقامات آمریکایی همچنان موضوع برندازی را طرح می‌کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه با چراغ سبز برخی از افراد در کشور، آمریکایی‌ها به نفوذ در ارکان مختلف نظام اسلامی در پسا برجام امیدوار شدند و این مسأله موجب نگرانی مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام اسلامی شده است.

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در طول مدیریت کشور نشان دادند که دارای بینش و بصیرت بالایی در شناخت حرکت‌ها و برنامه های دشمن هستند و این هشدارهای مکرر ایشان درباره نفوذ را باید بسیار جدی گرفت.

 

حجت الاسلام پوراکبر تبعیت کامل از فرامین مقام معظم رهبری را در کنار الزامات سیاسی، دارای الزامات شرعی از سوی مسؤولان اجرایی عنوان و تاکید کرد: مسؤولین اجرایی کشور باید نوع بینش، نحوه برخورد و رفتار سیاسی خود را مطابق دیدگاههای مقام معظم رهبری تنظیم کنند و در غیر این صورت خطرات بزرگی نظام اسلامی را تهدید خواهد کرد.

 

وی افزود: باید از سرنوشت کشورهایی که با اعتماد نسبت به وعده های آمریکا وارد مذاکره با این دولت شدند، درس تاریخی گرفت به راحتی و از روی خوشبینی در این عرصه حاضر نشد.

 

مدیر حوزه علمیه بابل با اشاره به ابعاد مختلف نفوذ آمریکا در کشور، تصریح کرد: نفوذ آمریکا در کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی و امنیتی است و طراحی آنان برای سوق دادن ما در مسیری است که مطابق خواسته های آنان باشد.

 

وی ادامه داد: برجام دارای نقاط ضعف ساختاری است و اگر مسؤولان مربوطه مراقبت وهوشیاری لازم را نداشته باشند، خسارت‌های بزرگی را برای آینده شاهد خواهیم بود.

 

حجت الاسلام پور اکبر با اشاره به گسترش تحرکات عوامل نفوذی دشمن در کشور در چند ماه اخیر، گفت: با وجود شواهد صریح و روشن از گسترش فعالیت چهره های وابسته به آمریکا در کشور، جای سوآل است که چرا برخی از مسؤولان و نخبگان سیاسی اصلا نفوذ آمریکا را در کشور باور نمی کنند.

 

وی با بیان وظیفه مردم درباره نگرانی ها و دغدغه های اخیر مقام معظم رهبری از مسائل کشور، خاطرنشان کرد: نیروهای انقلابی و دلسوز نظام باید با بصیرت و هوشیاری وضعیت فعلی کشور را رصد کنند تا خدای ناکرده از شروط مقام معظم رهبری در خصوص شیوه اجرای برجام عدولی صورت نگیرد.

 

استاد حوزه علمیه بابل با اشاره به نقض مکرر تعهدات مقامات آمریکایی در طول مذاکرات هسته ای با این کشور، اذعان کرد: اعتماد به دشمن ناشی از ساده لوحی برخی از افراد و یا فعالیت برخی از افراد نفوذی دشمن در کشور است و نباید ساده انگارانه از این مسأله گذشت.

 

وی ادامه داد: حمایت آمریکا از گروه‌کهای تروریست ضد انقلاب مانند منافقین و دستگیری های اخیر عوامل آمریکا در کشور ثابت می کند که آمریکا دست از خوی شیطانی و استکباری خود بر نداشته و به دنبال راه اندازی فتنه جدیدی در کشور پس از فتنه 88 است.

 

حجت الاسلام پوراکبر با اشاره به قرار داشتن کشور در یک پیچ تاریخی اظهار داشت: اگر ملت و دولت ایران متحد و منسجم در راستای فرامین مقام معظم رهبری حرکت کنند، شاهد افق‌های روشنی در حرکت ملت ایران و اضمحلال استکبار و دشمنان ملت خواهیم بود./1313/302/ب2

ارسال نظرات