۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۳۰۲۴۷۶
آیت الله علما:

فرزند دختر برکات و عنایت خداوند را متوجه والدینش می‌کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما با بیان برکات فرزند دختر برای والدین، گفت: حضور فرزند دختر در خانه، عنایات و برکات خدای سبحان را متوجه والدینش می کند.
آيت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، سلسله جلسات اخلاقی آیت الله علما با حضور طلاب و روحانیان حوزه های علمیه در مسجد حاج شهباز خان استان کرمانشاه برگزار شد.


آیت الله علما با تشریح عواملی که به زندگی انسان ها برکت می دهد، عنوان داشت: هرگاه در خانه ای چند فرزند دختر وجود داشته باشد قطعأ خداوند متعال آن خانه را سرشار از برکات و عنایات خود می کند.


نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه فرزند دختر 12 برکت برای صاحب خانه را به همراه دارد، اظهار داشت: داشتن فرزند دختر سبب نزول رحمت الهی شده و همچنین زیارت ملائکه از آن خانه قطع نخواهد شد.


وی در ادامه افزود: خانه ای که چند فرزند دختر در آن باشد و والدین از آن ها مواظب کنند، خداوند متعال به آن ها نظر می کند و هر روز عبادت یک سال را برای والدین آن دختران می نویسد.


امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه وظیفه پدر و مادر برای مراقبت و مواظب از فرزندان دختر سنگین است ابراز کرد: خدای سبحان در برابر زحمات پدر و مادر و تلاش هایی که برای بزرگ کردن فرزندان دختر خود می کنند آن ها را از برکات و عنایت خود بی نیاز می کنند.


آیت الله علما با بیان یکی دیگر از عواملی که سبب افزایش برکت و روزی میان خانواده ها می گردد تصریح کرد: سلام کردن به هنگام ورود به خانه بسیار تأکید شده است و حتی در منزل و اتاقی که شخصی وجود ندارد باید سلام کرد زیرا ملائکه در آن جا حضور دارند و قطعأ جواب سلام را خواهند داد و این سبب انس بندگان با ملائکه الهی می گردد.


نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه خاطر نشان کرد: خداوند متعال راه های مختلفی را در اختیار بندگان خود برای افزایش برکت و روزی قرار داده است لذا هر کس که به دستورات الهی عمل کرد در این دنیا و جهان آخرت از غیر خدا بی نیاز می شود.


وی با بیان نکته ای دیگر در راستای افزایش برکت عنوان داشت: قرار دادن اسماء اهل بیت علیهم السلام بر فرزندان دختر و پسر سبب افزایش برکت شده و دائما آن خانه و افرادش مورد توجه خدای سبحان و ملائکه واقع می گردند.


امام جمعه کرمانشاه در پایان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: هر کس که نام رسول اکرم (ص) را بر فرزندانش قرار دهد خداوند متعال آن خانه را تا روز قیامت مملوء از برکاتش می کند و چه مرده و چه زنده اش مورد عنایت و توجه است./857/202/ب2

ارسال نظرات