۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۳۰۲۴۹۲
استاد حوزه علمیه:

طلاب با مطالعه کتاب سلوک عاشورایی می‌توانند در امر تبلیغ موفق عمل کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: طلاب با مطالعه کتاب سلوک عاشورایی می‌توانند در امر تبلیغ بسیار موفق عمل کنند زیرا این کتاب در زمینه تبلیغ و کسب اطلاعات بسیار مناسب و غنی است.
سلوک عاشورايي آيت الله مجتبي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فاطمه اسبقی استاد حوزه علمیه شب گذشته در سلسله نشست مباحث سلوک عاشورایی بر مبنای کتاب آیت الله مجتبی تهرانی(ره) که در مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) برگزار شد، گفت: امام حسین(ع) با همه معرفت و ایمان به خدا، سلوک عاشورایی را سر مشق همه آزادمردان عالم قرار داد.

 

وی افزود: آیت‌الله مجتبی تهرانی در کتاب‌ «سلوک عاشورایی» نگاهی ریشه‌ای به حرکت تاریخی و تاریخ ساز امام حسین(ع) دارد و با استفاده از کلمات و بیانات امام حسین(ع) اهداف و ابعاد قیام عاشورا را با استفاده از قرآن و روایات تطبیق داده است.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در کتاب سلوک عاشورایی ابعاد گوناگون قیام عاشورا مورد بررسی ایشان قرار گرفت و با عنوان‌های منازل دهگانه «تعاون و همیاری» «امر به معروف و نهی از منکر» «هجرت و مجاهدت و منزل» «دین و دینداری» «استقامت و پایداری و منزل» «حق و باطل» «عزت و ذلت» «غیرت دینی» «بینش و نگرش» «شرح خطبه منا» معرفی شد.

 

وی افزود: طلاب با مطالعه کتاب سلوک عاشورایی می‌توانند در امر تبلیغ بسیار موفق عمل کنند زیرا این کتاب در زمینه تبلیغ و کسب اطلاعات بسیار مناسب و غنی است.

 

 

 

اسبقی بیان داشت: امروز ما در بین خط سرخ شهادت و خط سبز ولایت قرار داریم به همین جهت اگر در عصر امام زمان(عج) الگوی خود را امام حسین(ع) قرار دهیم موفق خواهیم شد.

 

 

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: امروز مبلغان افزون بر مسائل دینی باید به مسائل روز هم آشنا باشند تا بتوانند بر افرادی که در اطراف خود وجود دارند تاثیر مثبت بگذارند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب در زمینه شیعه شناسی، دشمن شناسی، جریان شناسی و برنامه شناسی آشنا شوند و تلاش کنند در امر تبلیغ، در جامعه مثمر ثمر باشند./813/202/ب1

ارسال نظرات