۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۳۰۲۴۹۳

اخبار کوتاه سازمان تبلبغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ تاسیس و راه اندازی ۲۵ خانه قرآن شهری و روستای در فریدن، انجام ۱۲۰۰فعالیت فرهنگی، مذهبی و قرآنی ویژه دهه اول و دوم محرم در شهرستان آوج، روابط عمومی تبلیغات اسلامی زنجان رتبه برتر کشور را کسب کرد، بهره‌مندی۳۵ هزار نفر از برنامه‌های تبلیغی مبلغین محرم در اسلام ‌آباد غرب، برگزاری ۲۰ گفتمان دینی خودگردان ویژه ماه صفر۱۴۳۷ در تویسرکان از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام اسمعیل سیاوشی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فریدن از تاسیس و راه اندازی 25 خانه قرآن شهری و روستای در شهرستان فریدن خبر داد.

 

وی  تصریح کرد: خانه قرآنی شهری و روستایی  نهادی است مردمی و غیر دولتی با ماهیت حقوقی که مجوز تأسیس آن از سوی ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان ها صادر می‌شود و کانونی برای توسعه و ترویج فرهنگ وآموزه‌های قرآنی در روستا به‌شمار می‌رود.

 

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان فریدن با اشاره بر لزوم ایجاد خانه های قرآنی افزود: خانه های قرآنی شهری و روستایی بستر مناسبی برای  نشر و ترویج فرهنگ قرآنی در شهر ها و روستاهای  با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و اجرائی سازمان تبلیغات اسلامی می باشند.


 
وی ارتقای سطح دانش و بینش قرآنی روستائیان به‌ ویژه تلاش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در روستاها و اجرای جنبش قرآن‌آموزی، زمینه‌سازی برای بهره‌مندی روستائیان ازخدمات خانه‌های قرآن و تسهیل در ایجاد و گشترس فعالیت های قرآنی را از اهداف تشکیل خانه های قرآنی روستایی عنوان کرد.

 

انجام 1200فعالیت فرهنگی، مذهبی و قرآنی ویژه دهه اول و دوم محرم در شهرستان آوج

حجت‌الاسلام مهدی عباسی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آوج از انجام 1200فعالیت فرهنگی، مذهبی و قرآنی ویژه دهه اول ودوم محرم در این شهرستان خبر داد.

 

وی افزود: این فعالیت ها با همکاری 100 مبلغ و مبلغه اعزامی به شهرها و روستاها، 15 خانه قرآنی و 90 هیئت مذهبی در سطح شهرستان برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام عباسی ادامه داد: انجام تبلیغات محیطی ویژه محرم، برپایی محافل اونس با قرآن کریم، برگزاری گفتمان های دینی در مدارس و مساجد، اقامه نماز جماعت، قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی، تبیین مسائل شرعی، عزاداری و سوگواری به‌ویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان امام حسین(ع)، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری جلسات قرآن و غبارروبی گلزار شهداء از موارد برنامه های انجام شده در این شهرستان است.

 

این مسئول با توجه به اهمیت و ضرورت برپایی درست عزاداری تصریح کرد: بی شک انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و درخشش جوانان مسلمان این مرز و بوم در عرصه نبرد و شهادت، یکی از برجسته ترین پی آمدهای نهضت خون رنگ عاشورا است. حضرت امام خمینی (ره)؛ بنیان گذار انقلاب اسلامی با آگاهی از نقش سرنوشت ساز فرهنگ عاشورا در بافت اجتماعی مردم ایران، شور حسینی را در دل ها به تلاطم درآورد، ایشان توانست انقلاب اسلامی را با تکیه بر همین زلال معرفت، به پیروزی برساند، از این رو خود می فرمود: انقلاب اسلامی ایران پرتویی از عاشورا و انقلاب عظیم الهی آن بود.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آوج خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری با نگرشی جامعه شناختی به مسئله عاشورا؛ فداکاری و شهادت طلبی را در این واقعه، علت تامّه این جنبش می داند و آن را در مقایسه با سایر نهضت های اسلامی پیش و پس از آن، قیامی منحصر به فرد معرفی می‌کند و به نظر ایشان، فداکاری یاران اباعبدالله(علیه السلام) سبب شد، عاشورا نه تنها در تاریخ اسلام، بلکه در تاریخ بشریت، به الگویی جاودانه تبدیل شود.

 

روابط عمومی تبلیغات اسلامی زنجان رتبه برتر کشور را کسب کرد

روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان به همراه چهار استان دیگر رتبه برتر کشوری روابط عمومی ها را در شش ماهه نخست سال 94 در بین روابط عمومی های سازمان تبلیغات اسلامی کسب کرد.

گفتنی است روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان ماهانه با تولید 600 الی 700 خبر نقش کلیدی در اطلاع‌رسانی این اداره کل دارد و تمام اقدامات و برنامه های این اداره کل در قالب اخبار کوتاه و بلند پوشش داده می‌شود.

خاطر نشان می‌شود این ارزیابی در حوزه کمیت خبر، کیفیت خبر، عکس، ارسال محصولات فرهنگی به سازمان تبلیغات اسلامی و ارتباط مستمر با مرکز صورت می گیرد.

 

بهره‌مندی35 هزار نفر از برنامه‌های تبلیغی مبلغین محرم در اسلام ‌آباد غرب

حجت‌الاسلام علی اوسط کماسی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلام‌آباد غرب 16آبان94 با بیان مطلب فوق افزود: رسالت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی همان ادامه رسالت انبیاء الهی یعنی ابلاغ و رساندن پیام دین به مردم است که باید در رساندن و ابلاغ آن به مردم کوشا بود.

 

وی در خصوص فعالیت‌های اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان در دهه محرم 1437 اظهارداشت: بحمدالله استقبال آحاد مردم جامعه و علی‌الخصوص حضور چشم‌گیر جوانان و نوجوانان از برنامه تبلیغی مبلغین اعزامی رضایت‌بخش و مثمرثمر بوده و بیش از 35 هزار نفردر این برنامه های فرهنگی و تبلیغی شرکت فعال داشته‌اند.

 

کماسی درادامه به بازخورد و خروجی اعزام مبلغان در مناسبت‌های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: بحمدالله هرجا مبلغی را اعزام کرده‌ایم ازاستقبال مردمی برخوردار بوده‌ایم و نتایج وآثار مفیدی زیادی را به دنبال داشته است.

 

وی در ادامه به برنامه‌های اجراء شده در دهه محرم  اشاره کرد و اظهارداشت: ترویج قیام فلسفه عاشورا، ترویج آموزه‌های عاشورا، ترویج فرهنگ قرآن‌آموزی، پاسخ‌گویی به شبهات دینی، برگزاری کلاس‌های آموزش قرائت، گفتمان‌های دینی تجوید و تفسیر،ارتباط چهره به چهره، برگزاری جلسات محوری جزءخوانی قرآن کریم، مجالس ختم قرآن،اخلاق، دعا، تاریخ اسلام،احکام، سخنرانی، عقاید، معارف اسلامی، سیره ائمه معصوم (ع)، مشاوره، معارف، نمازجماعت،حلقه‌های معرفت و برگزاری نماز جماعت را می‌توان از مهم‌ترین فعالیت‌های تبلیغی مبلغین اعزامی در دهه محرم در سطح شهر و روستاها نام برد.

 

کماسی عنوان کرد: در دهه محرم امسال بیش 122 نفر مبلغ مقیم و غیرمقیم به سطح شهر و روستاهااعزام و مستقر شده‌اند.

 

برگزاری 20 گفتمان دینی خودگردان ویژه ماه صفر1437 در تویسرکان

رضا شریفی راد 17 آبان جاری در گفتگوبا هفته نامه ندای توی، اظهار داشت: به منظور بالا بردن بینش و آگاهی دینی دانش‌آموزان به همت اداره تبلیغات اسلامی در مدارس، مساجد و مراکزفرهنگی ومذهبی شهرهای تویسرکان، فرسفج و سرکان  بیش از 20 گفتمان دینی  برگزار می‌‌شود.

 

وی با بیان اینکه گفتمان دینی تاثیرگذارترین طرح فرهنگی سازمان تیبلیغات اسلامی است، افزود: امسال گفتمان‌‌های دینی با سه برابر افزایش در قالب نشست‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، روحانیان و عموم مردم درسطح شهرستان بصورت خودگردان برگزار شده و این اداره نسبت به نیازهای دینی و مذهبی مردم به خصوص جوانان به خوبی پاسخگو بوده است.

 

شریفی، تصریح کرد: بیش از 70 درصد از گفتمان‌ها در تمامی مدارس دخترانه و پسرانه شهرستان با موضوعات مختلف از جمله احکام شرعی، عفاف و حجاب، تهاجم فرهنگ غربی، مسائل فرهنگی روز در راستای طرح اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی دانش‌آموزان انجام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اطلاع و آگاهی از احکام شرعی برای هر فرد مسلمان لازم است و دانش‌آموزان برای فراگیری احکام باید نهایت تلاش و سعی خود را به کار گیرند./1325/ت303/ف2

 

منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات