۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۳۰۲۵۰۸

همایش علمی سپاه عاشورا و جهاد فرهنگی در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش علمی سپاه عاشورا و جهاد فرهنگی به همت معاونت دانش و پژوهش سپاه عاشورا دی ماه سال جاری در تبریز برگزار می‌شود.
همايش سپاه عاشورا و جهاد فرهنگي

علی اصغری، معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه عاشورا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از برگزاری نخستین همایش علمی سپاه عاشورا و جهاد فرهنگی در تبریز خبر داد و اظهار داشت: همایش علمی سپاه عاشورا و جهاد فرهنگی به همت معاونت دانش و پژوهش سپاه عاشورا دی ماه سال جاری در تبریز برگزار خواهد شد.

 


وی با بیان این‌که این همایش در هشت محور برگزار می شود، خاطرنشان کرد: جهاد فرهنگی در مبانی دینی و اسلامی، بررسی و شناخت فرصت‌ها و چالش‌های جهاد فرهنگی، نقش سپاه عاشورا در جهاد فرهنگی، دفاع از حریم ولایت و انقلاب اسلامی، نقش مساجد و پایگاه‌های مقاومت در جهاد فرهنگی از جمله محورهای این همایش است.


اصغری نقش پاسداران سپاه عاشورا در تداوم جهاد فرهنگی، نقش جهاد فرهنگی در مقابله با جنگ نرم، نقش اقشار بسیج در جهاد فرهنگی و نقش امر به معروف و نهی از منکر در جهاد فرهنگی را از دیگر محورهای این همایش برشمرد و گفت: ششم آذر ماه سال جاری آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش است.

 


معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه عاشورا با بیان این‌که دبیرخانه همایش در تبریز، خیابان حافظ، ساختمان شهید مدنی، معاونت دانش و پژوهش سپاه عاشورا مستقر است، افزود: عموم علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های 04134721830 و 04134721821 تماس داشته باشند.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی ویژه کارکنان پایور و وظیفه در سطح سپاه عاشورا خبر داد و اظهار داشت: این مسابقات که در رشته های حفظ، قرائت، اذان و مفاهیم قرآن کریم صورت می گیرد، در راستای اشاعه فرهنگ قرآنی می باشد که امیدواریم این مسابقات محملی باشد برای رسیدن به آرمان‌شهری که قرآن کریم برای ما ترسیم کرده است.

 


معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه عاشورا در ادامه اشاعه فرهنگ قرآنی را بهترین ابزار برای مقابله با جنگ نرم استکبار جهانی دانست و خاطرنشان کرد: بی تردید آیات قرآنی بهترین پادزهری است که می تواند جنگ نرم رسانه های استکبار جهانی را که برای انحراف افکار، اذهان و قلوب نوجوانان و جوانان ما راه اندازی شده است را خنثی سازد، مشروط بر اینکه این فرهنگ قرآنی در جامعه نهادینه شود و آیات الهی جامه عمل بپوشد.

 


اصغری در ادامه با بیان این‌که رمز موفقیت ما در دفاع مقدس اتکاء به فرهنگ و تفکر قرآنی بود، تاکید کرد: اگر ما توانستیم در دفاع مقدس با استکبار جهانی تا بن دندان مسلح رویارویی کنیم بی تردید بدون اتکا به تفکر قرآنی و سلاح ایمان نمی توانستیم دشمنانمان را با شکست مفتضحانه مواجه سازیم.

 


معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه عاشورا در پایان افزود: سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی ویژه کارکنان پایور و وظیفه سپاه عاشورا فردا از ساعت 30/8 در سالن اجتماعات سپاه عاشورا برگزار خواهد شد که فینال این مسابقات نیز در بهمن ماه در تهران برگزار خواهد شد./935/302/ب1

ارسال نظرات