۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۳۰۲۵۳۱
در هتل انقلاب تهران؛

دومین نشست کتابخوان ویژه اصحاب رسانه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ خبرنگاران و فعالان حوزه ادبیات به مناسبت بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار به تبادل نظر در خصوص دنیای ادبیات و مطالعه پرداختند.
دومين نشست کتابخوان ويژه اصحاب رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین نشست کتابخوان ویژه اصحاب رسانه شامگاه شنبه 23 آبان با حضور علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه عمومی کشور، محمد الهیاری، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از اصحاب رسانه و فعالان حوزه کتاب در هتل پارسیان انقلاب تهران برگزار شد.

معرفی آثار ادبی از سوی اصحاب رسانه

در بخش ابتدایی این نشست 9 تن از فعالان حوزه رسانه به ارائه و معرفی چندین کتاب به این شرح پرداختند؛ «کتاب کوچه اقاقیا»، ارایه دهنده؛ نفیسه اسماعیلی سردبیر خبرگزاری لیزنا، «کتاب کافه پاریس»، «کتاب ضد» ارایه دهنده سینا علی‌محمدی دبیر فرهنگی روزنامه جام جم، «کتاب شهید عشق» ارایه دهنده زهرا جعفری خبرنگار خبرگزاری نسیم، «کتاب تفسیرهای زندگی« ارایه دهنده میترا لبافی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، «کتاب قلم‌داد» ارایه دهنده مهدی استاداحمد شاعر نویسنده و برنامه‌ساز رادیویی، «کتاب آن‌که باد می‌کارد» ارایه دهنده احمد طبایی.

 

خبرنگاران مروج فرهنگ کتاب‌خوانی باشند

در بخش سخنران ویژه این مراسم علیرضا مختارپور با تمجید از فعالیت بسیار خوب فعالان رسانه‌ای در حوزه کتاب، گفت: کار خبرنگاران حوزه کتاب بسیار ارزشمند است و باید این حرکت فرهنگی که بر عهده این عزیزان است مورد تقدیر قرار بگیرد.

 

وی افزود: تلاش خود را به‌کار بسته‌ایم تا در روزهای آتی گزارش کاملی از نشست‌های کتاب‌خوان برای ارائه در رسانه‌ها را منتشر کنیم.

 

مختارپور با نوید این نکته که از فعالان حوزه کتاب که اهل رسانه باشند حمایت جدی می‌کنیم، بیان داشت: در راستای حمایت از نویسندگانی که عضو رسانه‌ها هستند بنای کار را بر این موضوع قرار داده‌ایم تا در نهاد کتابخانه‌ها از این عزیزان به‌طور ویژه حمایت به‌عمل بیاوریم.

 

دبیرکل نهاد کتابخانه عمومی کشور با معرفی دو کتاب در حوزه دین و اندیشه تاکید کرد: بهتر است تا فعالان رسانه‌ای به مطالعه این کتب بپردازند، دو کتاب شهرداری از دیدگاه اسلام و رمان حکیم که از نظر مختارپور بسیار ارزشمند و مناسب برای مطالعه معرفی شد.

 

مختارپور در پایان تاکید کرد: باید خبرنگاران همت کنند و شیوه‌های نوینی در تبلیغ امر کتابخوانی معرفی کنند، زیرا شیوه‌های سنتی علیرغم مناسب بودن دیگر کارایی بالایی ندارند.

 

گفتنی است در این مراسم کلیپ نشست‌های کتابخوان در ادوار مختلف پخش شد، ضمن این‌که در پایان اصحاب رسانه با دبیرکل نهاد کتابخانه عمومی کشور عکسی به یادگار گرفتند.

 

سلسله نشست‌های«کتاب‌خوان»، به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به منظور به اشتراک‌ گذاری کتاب‌های خوانده شده، با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود، نخستین نشست «کتاب خوان» ویژه اصحاب رسانه، به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد.

 


لازم به‌ذکر است که در این مراسم از فعالیت‌های خبرگزاری رسا در معرفی و پیگیری تازه‌های نشر در حوزه دین و اندیشه، سیاست و دفاع مقدس تقدیر به‌عمل آمد./856/پ202/ب

ارسال نظرات