۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۳۰۲۵۴۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تقویت حوزه های علمیه مانع نفوذ فرهنگی دشمن می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت تقویت حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: به حتم تقویت حوزه های علمیه بهترین راه گسترش و توسعه ارزش های دینی در جامعه است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای حوزه علمیه استان در ساری با اشاره به این که از ابتدای آغاز به کار شورای حوزه علمیه استان، تاکنون 43 جلسه برگزار شده است، گفت: در این جلسات بیش از 149 طرح و برنامه جهت رونق و توسعه مدارس علمیه استان  به تصویب رسید.

 

وی شاخص های علمی و پژوهشی مدارس علمیه استان از ابتدای آغاز به کار مدیریت استانی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه مدیریت های استانی اثرات مطلوبی در جهت رونق و ساماندهی فعالیت های علمیه استان داشته است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت تقویت و توسعه مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: حوزه های علمیه در تاریخ با کمک های مؤمنان اداره می شد و امروز نیز همین شرایط وجود دارد.

 

آیت الله طبرسی فعالیت 27 مدرسه علمیه برادران و 21 مدرسه علمیه خواهران با بیش از شش هزار طلبه در شهرهای مختلف استان را نشان دهنده استقبال نسل جوان به تحصیل در حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت ها در جهت رونق و توسعه فعالیت های حوزوی در استان بهره گیریم.

 

 

رییس شورای حوزه علمیه مازندران، تربیت طلاب و روحانیان مجرب را یکی از وظایف و رسالت های تاریخی حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم محرم، رمضان، تبلیغ و ارشاد در جامعه حفظ شود نیازمند حضور روحانیت در جامعه هستیم.

 

آیت الله طبرسی با بیان این مبلغان دینی در تاریخ ارزش های اسلامی را حفظ کردند و به آن عظمت بخشیدند، گفت: اگر مسجد بسازیم، اما روحانی نداشته باشیم فایده ای ندارد.

 

وی با تأکید بر این که همه ما درباره دین تعهد دادیم و باید شریعت محمدی را حفظ کنیم، تصریح کرد: همه فرق و ادیان الهی نیز نسبت به دین و روحانیت خود وظیفه و تکلیف مهمی دارند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، راز ماندگاری شیعه در تاریخ را گذشت، ایثار و از خودگذشتگی علما و روحانیان دانست و تصریح کرد: اگر حوزه علمیه با سهم امام، نیکان و متدیین نبود اداره نمی شد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که تحصیل در حوزه های علمیه و سربازی برای امام زمان(عج) سعادت و لیاقت بالایی می خواهد، بیان داشت: تحصیل در حوزه نیازمند انگیزه مقدسی است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که روحانیت استقلال و عزت ایران اسلامی را در برابر هجمه های دشمنان حفظ کرد، ادامه داد: حوزه و روحانیت همواره دلسوز ترویج ارزش های دینی و اسلامی در جامعه بوده و هستند.

 

وی با بیان این که امروز مسؤولیت مهم تبلیغ دین بر عهده روحانیت است، ادامه داد: خوشبختانه به برکت توجهات حضرت ولیعصر(عج) و تلاش های امام راحل و مقام معظم رهبری، راه انبیاء الهی در غالب حوزه و روحانیت ادامه پیدا کرده است. 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت تقویت حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: به حتم تقویت حوزه های علمیه بهترین راه گسترش و توسعه ارزش های دینی در جامعه است و تنها علم الهی که سعادت و تعالی انسان را تأمین می کند. 

 

آیت الله طبرسی با تأکید براین که علم و عمل روحانیت باید الهی باشد، خاطرنشان کرد: علم مادی در زمان مرگ از انسان جدا می شود، اما علم دین تا آن دنیا نیز همراه انسان خواهد بود./950/202/ب1

ارسال نظرات