۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۳۰۲۵۷۰
آیت الله فقیهی:

ابهامات برجام تنها با اجرایی کردن شروط 9گانه رهبری برطرف می شود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر دولت بندهایی که مقام معظم رهبری فرمودند را اجرایی کند سبب می شود که نقاط ضعف و ابهام برطرف شود، اگر فرمایشات رهبری اجرایی نشود ابهامات باقی خواهد ماند.
آيت الله محسن فقيهي

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به رییس جمهور و تبیین الزامات 9 گانه اجرای برجام گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان شخصیت نخست عالم اسلام به ویژه جمهوری اسلامی محور تمام جریانات سیاسی و مذهبی است.


وی افزود: فصل الخطاب تمام جریانات سیاسی و مذهبی فرمایش رهبری است، زمانی که ایشان مطلبی را می فرمایند بدان معنا است که مصلحت مردم و کشور را در نظر می گیرند؛ رهبری در 9 بند مطالبی را به درستی اعلام کردند و این به نفع دولت است که با توجه به شرایط کنونی این بندها را اجرایی کند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که فرمایشات رهبر انقلاب همواره هادی دولت بوده و مصلحت مردم و دولت در آن در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: همه گروه ها با هر عنوانی باید توجه داشته باشند مقام معظم رهبری از همه تشکر و اتمام بحث و مباحثه درباره اصل برجام را اعلام کردند.


وی ادامه داد: دیگر بحث درباره اصل مسأله برجام فایده ای ندارد چون اکثر مردم و نهادها اعلام کردند که در زمان کنونی برجام حتی با وجود برخی ازنقاط ضعف اجرا شود از این رو اگر کسی از این به بعد درباره نقاط ضعف برجام بحث کند فایده ای ندارد.


آیت الله فقیهی با بیان این که مسلما برجام نقاط ضعفی دارد، ابراز داشت: مجموعا سران مملکت و حکومت تصمیم گرفتند که برجام اجرا شود، البته با شرایطی که رهبر انقلاب بیان فرمودند، تذکرات رهبر انقلاب پوشش ابهامات و نقاط ضعف برجام بوده است.


وی عنوان کرد: اگر دولت بندهایی که مقام معظم رهبری فرمودند اجرایی کند سبب می شود که نقاط ضعف و ابهام برطرف شود، اگر فرمایشات رهبری اجرایی نشود ابهامات باقی خواهد ماند و سبب ایجاد مشکلاتی برای کشور خواهد شد؛ نکات در نامه رهبری باید مورد توجه قرار بگیرد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دولت باید به شدت به دنبال اجرایی کردن مسأله اقتصاد مقاومتی به ویژه در فضای پسا تحریم باشد تا کشور خود کفا شود، دولت باید از محبوبیتی که ایران پیدا کرده استفاده کند و مسائلی همچون فلسطین، لبنان، سوریه وعراق را با دیپلماسی به خوبی هدایت کند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به راه حل بحران سوریه اشاره و اضافه کرد: هرگونه برنامه ای باید مورد تأیید مردم سوریه باشد از این رو هیچ کشوری نمی تواند برای مردم این کشور تعیین تکلیف کند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات