۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۳۰۲۵۸۱
آیت‌الله نعیم‌آبادی با تأکید بر ضرورت توجه طلاب به تبلیغ چهره به چهره:

ساخت خانه‌های عالم تحول بزرگی در امور فرهنگی و مذهبی روستاها ایجاد می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: ساخت خانه‌های عالم، تحول عظیمی در امور فرهنگی و مذهبی روستاها ایجاد و توسعه آن در مناطق مختلف روستایی سبب غنای چهره دینی و تربیت اسلامی در روستاها می شود.
ساخت خانه‌های عالم تحول بزرگی در امور فرهنگی و مذهبی روستاها ایجاد می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس امروز یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاح خانه عالم روستای آبشورک با اشاره به نقش و جایگاه خانه های عالم و ساخت و ساز آن در جامعه اسلامی، اظهار داشت: بهترین حالت تبیین احکام دینی و تبلیغ مفاهیم اسلامی تبلیغ چهره به چهره است که این امر جز با حضور دائمی روحانی در روستا و انجام تبلیغات میسر نمی شود.

 


وی در خصوص توسعه هر چه بیشتر خانه‌های عالم در روستاها، افزود: با ساخت خانه‌های عالم، تحول عظیمی در امور فرهنگی و مذهبی روستاها ایجاد و توسعه آن در مناطق مختلف روستایی سبب غنای چهره دینی و تربیت اسلامی در روستاها می شود. 

 

امام جمعه بندرعباس با تأکید بر ایجاد و توسعه خانه‌های عالم روستایی به عنوان یکی از محورها و مکان‌های مهم توسعه فرهنگی و اجتماعی روستاها، تصریح کرد: در راستای تقویت بنیه معنوی مردم به ویژه جوانان باید به برنامه‌ها و امکانات فرهنگی از قبیل ساخت خانه عالم و حضور روحانی به منظور تبلیغ معارف اسلامی در روستاها بیشتر توجه کرد.

 


آیت الله نعیم آبادی، وجود روحانی در روستا را سبب جهش فرهنگی در منطقه عنوان کرد و بیان داشت: آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان با موضوعات دینی و اعتقادی از برکات حضور روحانی در روستاهاست.

 


وی لازمه حضور مبلغ دین در بطن جامعه را داشتن مسکن عنوان کرد و ابراز داشت: ساخت فضاهای معنوی همچون مساجد و خانه های عالم هزینه نیست بلکه سرمایه است تا از این طریق روحانی بتواند به عنوان یک روحانی مستقر به وظایف دینی و شرعی خود عمل کند.

 


نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: افزون بر اقامه نماز جماعت و مجالس وعظ و خطابه، برگزاری مراسمات ملی مذهبی و همچنین اجرای مسابقات فرهنگی و قرآنی، تبیین اندیشه‌های ناب اسلامی و شناساندن توطئه‌های دشمنان اسلام به نسل جوان از جمله وظایفی است که بر دوش روحانیان مستقر روستاهاست./851/202/ب1

ارسال نظرات