۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۳۰۲۵۹۱
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی:

داعش زائیده برداشت غلط از مفاهیم اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کاملی‌فر گفت: ظهور گروهک‌های تروریستی مورد حمایت غرب و به ظاهر اسلامی نشأت گرفته از تفسیر به رأی از آیات قرآن و برداشت غلط از مفاهیم اسلام است.
حجت الاسلام کاملي فر، نماينده ولي فقيه در سپاه عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسن کاملی فر، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم افتتاحیه مسابقات سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی ویژه کارکنان پایور و وظیفه سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در تبریز، اظهار داشت: بسیاری از مشکلات جوامع بشری نشأت گرفته از مهجوریت آموزه های قرآنی است.

 


وی با تأکید بر این‌که اگر جامعه اسلامی با قرآن انس و الفت عمیق داشته باشد، احساس ضعف مقابل دشمنان معنی نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: بر اساس وعده های قرآنی پیروزی نهایی از آن مجاهدان راه خداست، بنابر این اگر خود را پیرو راه اسلام و آموزه های قرآن می دانیم باید در عمل قرآن را در جامعه پیاده کنیم.

 

 
حجت الاسلام کاملی فر بزرگ ترین مهجوریت قرآن مجید در جهان کنونی را بی توجهی به دستورات آن دانست و تصریح کرد: بی توجهی به دستورات فردی و اجتماعی قرآن کل جامعه بشری را دچار بحران های عمیق اجتماعی و فرهنگی می کند، باید قرآن در متن جامعه جاری شود.

 


نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا با بیان این‌که برخی از کشورهای عربی و مرتجع منطقه‌ای تفسیر به رأی از آیات قرآن دارند، گفت: ظهور گروهک‌های تروریستی مورد حمایت غرب و به ظاهر اسلامی نشأت گرفته از تفسیر به رأی از آیات قرآن و برداشت غلط از مفاهیم اسلام است.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که محور تمامی برنامه های فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس آموزه های دینی و قرآنی استوار است، اظهار داشت: قرآن تأثیرگذارترین و اصلی ترین فعالیت های فرهنگی است که باید در ارکان مختلف جامعه مورد توجه جدی قرار بگیرد.

 


حجت الاسلام کاملی فر با اشاره به این‌که عمل به قرآن قرآن تنها راه درمان مشکلات جوامع بشری است، افزود: عمل به آموزه های قرآنی درمان ضعف ها و ناتوانی های جهان اسلام و کل بشریت است که اگر مردم به آن اهتمام جدی داشته باشند بسیاری از مشکلات اجتماعی و حتی اقتصادی و معیشتی قابل حل خواهد بود.

 


وی از نحوه برگزاری مسابقات قرآنی سپاه عاشورا انتقاد کرد و گفت: اینکه این مسابقات در شأن سپاه عاشورا و آذربایجان شرقی نیست برای خود من جای سؤال و تامل دارد. بی توجهی و غفلت در برگزاری با شکوه این مسابقات به طور کامل مشهود است که امیدواریم در سال های آینده این مسائل جبران شود.

 


بنابر این گزارش، سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی ویژه کارکنان پایور و وظیفه سپاه عاشورای آذربایجان شرقی امروز در تبریز آغاز شد. این مسابقات در رشته های حفظ، قرائت، اذان و مفاهیم قرآن کریم در راستای اشاعه فرهنگ قرآنی برگزار می شود که برگزیدگان در مرحله کشوری بهمن ماه در تهران شرکت خواهند کرد./935/202/ب1

ارسال نظرات