۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۳۰۲۶۰۰
امام جمعه موقت اصفهان:

رشد علمی کشور خار چشم دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میردامادی رشد علمی کشور را خار چشم دشمنان ذکر کرد و گفت: دشمنان به شدت نگران رشد علمی ما هستند، قدرت‌های بزرگ دنیا امروزه به علت رشد علمی ما در برابر ما بر سر میز مذاکره می‌نشینند.
حجت الاسلام ميردامادي امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی، ظهر امروز در همایش ققنوس اندیشه به مناسبت یادبود هفدهمین سالگرد علامه محمدتقی جعفری در دانشگاه آزاد اصفهان، علامه جعفری را اقیانوس بزرگ علم، ایمان و معرفت خواند و گفت: علامه جعفری در خانواده‌ای فقیر و بی بضاعت متولد شده و رشد کرده است.

وی ادامه داد: مادر علامه جعفری بانویی دانشمند و اهل علم و معرفت بوده است و پدر ایشان پیشه نانوایی داشته، نانوایی که بدون وضو نان خمیر نمی‌کرده است، پدر علامه اهل معرفت و خداشناس بوده است، علامه می‌فرمایند پدرم سواد نداشت اما در منابر و مجالس وعظ و سخنرانی شرکت می‌کرد و آنها را حفظ می‌نمود.

حجت الاسلام میردامادی با اشاره به اهتمام مادر علامه جعفری بر آموزش قرآن به علامه جعفری تصریح کرد: ایشان شخصیتی بزرگ و کم نظیر در تاریخ اسلام هستند، علامه حاصل تربیت و تعلیم چنین پدری و مادری است و طبیعی است که چنین سبک تربیتی حاصلش چنین شخصیت بزرگی شود، علامه جعفری در محضر مادر بزرگوارش تا کلاس چهارم ابتدایی را آموخته است و پس از اتمام تحصیلات ابتدایی به تشویق علما وارد حوزه علمیه شده است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این‌که علامه جعفری از شاگردان برجسته آیت الله خویی و آیت الله حکیم بوده‌اند خاطرنشان کرد: ایشان در محضر این دو عالم بزرگ در شهر مقدس نجف توفیق تحصیل علم در علوم مختلف به ویژه عرفان، فلسفه، اخلاق و اصول را پیدا کردند و در سن 23 سالگی در حالی که یک عالم و اسلام شناس شده بودند به درجه اجتهاد رسیدند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان علم را نوری ذکر کرد که بر قلب انسان می‌تابد و گفت: هرکسی در راه علم تلاش و کوشش کند قطعا به آن دست خواهد یافت اما همه علم هم اکتسابی نیست بلکه عمده علوم نورانیتی است که خداوند به قلب انسان وارد می‌کند.

وی ایمان و اهتمام به طاعات و عبادات و معارف دینی را راز ماندگاری علامه جعفری در تاریخ دانست و تصریح کرد: امام علی (ع) در روایتی می‌فرمایند کسانی که به دنبال مال اندوزی و دنیا باشند از بین خواهند رفت و دیگر نام و یاد آنها باقی نیست اما شخصیت‌های علمی و علما تا ابد در تاریخ زنده و ماندگار هستند، علامه جعفری هرچقدر هم از تاریخ عروجشان بگذرد بازهم زنده هستند.

حجت الاسلام میردامادی لازمه پیشرفت علمی را پیشرفت معنوی دانست و اظهار کرد: نباید پیشرفت های ما بدون توجه و اطاعت از خداوند باشد، پیشرفت بدون توجه به خدا حاصلش غرب می‌شود که امروزه شاهد انحراف و انحطاط آن هستیم.

امام جمعه موقت اصفهان رشد علمی کشور را خار چشم دشمنان ذکر کرد و افزود: علت نگرانی رهبر انقلاب از مسأله رشد علمی همین مسأله است، دشمنان به شدت نگران رشد علمی ما هستند، قدرت‌های بزرگ دنیا امروزه به علت رشد علمی ما در برابر ما بر سر میز مذاکره می‌نشینند و این حاصل تلاش ما در زمینه مسائل علمی است./1304/202/ب1

ارسال نظرات