۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۳۰۲۶۲۵
همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی؛

دومین جشنواره فلیم کوتاه سما برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه سما همزمان با سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی فروردین ماه سال آینده برگزار می‌شود.
 سبک زندگي اسلامي

کاظم دانشی دبیر اجرایی دومین جشنواره فیلم کوتاه سما در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری دومین جشنواره فیلم ملی کوتاه سما، از 21 تا 28 فروردین سال 95، گفت: این جشنواره سال آینده همزمان با سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از هزار و 800 فیلم به نخستین جشنواره فیلم سما ارسال شده بود، خاطرنشان کرد: این دوره دارای دو بخش ویژه و اصلی است بخش اصلی جشنواره شامل تولیدات ملی از سال 92 و فیلم های زیر 40 دقیقه شامل مستند و پویا نمایی نیز می شود.

 

دبیر اجرایی دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه سما، با اشاره به اضافه شدن بخش فیلم سازان «نسل نو» به این دوره از جشنواره، عنوان کرد: در دوره قبل بخشی به نام فیلم اولی بود اما امسال بخش فیلم سازان نسل نو ویژه متولدان اول فروردین سال 70 به بعد با ارسال تصویر کارت ملی خود در سایت جشنواره می توانند در این بخش شرکت کنند.

 

دانشی با اشاره به بخش دیگری از جشنواره به نام عروج از منا در رابطه با شهدای منا، گفت: این بخش جشنواره نیز در بخش فیلم نامه و فیلم کوتاه بوده و مربوط به شهدای حادثه منا است.

 

وی در رابطه با حمایت موسسه آوینی از فلیمسازان و فیلم نامه های برتر دوره های قبل عنوان کرد: در این دوره از فیلمسازان با استعدادی که در دوره های قبل شرکت کرده بودند حمایت شد، در سال گذشته بین هزار و 800 فیلم و دو هزار فیلم به جشنواره ارسال شده بود، از این تعداد بخشی از فیلم نامه های برتر نیز به جشنواره راه یافت، تعداد 28 فیلم از تولیدات موسسه آوینی فیلم است که برای شرکت در این جشنواره آماده می شود.

 

دبیر اجرایی دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه سما، با اشاره به استقبال فیلم سازان این دوره از جشنواره از زمان آغاز فراخوان جشنواره، بیان کرد: با اینکه هنوز تا پایان زمان ارسال فراخوان در آذر ماه وقت باقی مانده است بیش از 300 نفر در این جشنواره شرکت کرده اند./818/303/ب1

ارسال نظرات