۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۳۰۲۶۳۶

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مراسم چهاردهمین سالگرد نخستین شهید امر به معروف و نهی از خراسان رضوی، دیدار نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ائمه جماعات این دانشگاه و دیدار مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی با معاون وزیر کشور عناوین مهم ترین خبرهای کوتاه فرهنگی خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، حجت الاسلام دکتر طباطبایی مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دیدار با اعضای نشریات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی در نشستی با اعضای نشریات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گفت: فضای نشریات حقیقتا مصداقی از «امر به معروف و نهی از منکر» است که به دنبال نشر تفکرات مثبت و طرح نقادانه موضوعات در حوزه های مختلف می باشد.

 

در این دیدار که 17 آبان ماه در سالن شورای بیمارستان قائم برگزار شد، حجت الاسلام دکتر طباطبایی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) و اظهار خرسندی از این دیدار گفت: امیدواریم این نشست سرآغاز و مطلعی بر ارتباط و تعامل بیشتر نشریات دانشجویی با مجموعه نهاد باشد.

 

وی با بیان اینکه وجود نشریات و تشکل ها ی دانشجویی، نشانه پویایی و حیات در دانشگاه است افزود: وجود دانشجویانی با دغدغه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در کنار اقدام عملی آنان در نشر آن دغدغه ها در قالب نشریه غنیمتی بزرگ برای مجموعه دانشگاه است که باید پشتیبانی و حمایت شود.

 

فضای نشریات مصداق حقیقی «امر به معروف و نهی از منکر» است

طباطبایی به مشکلات و چالش های موجود در بخش نشریات دانشجویی نیز اشاره کرد و گفت: فلسفه وجودی نهاد، در کار تعمیق و ترویج اندیشه دینی که جزو رسالت های اصلی آن است، پیگیری اموری است که در ساختار متداول دانشگاه رسیدگی نمی شود و از این رو مجموعه نهاد رهبری خود را موظف می داند که با بهره گیری از اختیارات خود، جهت حل این مشکلات اقدام و مسایل را پیگیری کند.

 

وی ضمن تاکید بر حمایت حداکثری دفتر نهاد از نشریات دانشجویی ابراز امیدواری کرد؛ با همت مسوولان نشریات و پشتیبانی مجموعه نهاد، زمینه بهبود شرایط در فضای نشریات دانشجویی فراهم شود.

 

امام جماعت، نماینده‌ فرهنگی نهاد در فضاهای آموزشی و سازمانی دانشگاه است

حجت الاسلام طباطبایی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دیدار با  امامان جماعت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امام جماعت رابط و نماینده‌ فرهنگی دفترنهاد در فضاهای سازمانی و آموزشی بوده و جزئی از مجموعه بزرگ دانشگاه بشمار می رود.

 

در این دیدار که چهاردهم آبان در دانشکده بهداشت برگزار شد، دکتر طباطبایی مسؤول نهاد رهبری، ضمن تاکید بر نقش ائمه جماعات در مدیریت فضای فرهنگی دانشگاه گفت: از منظر دفتر نهاد، امام جماعت نیروی فعال فرهنگی با رسالتی عظیم است که حضوری محوری در فضاهای آموزشی و سازمانی دانشگاه دارد و رسالت آن منحصر به خواندن نماز جماعت نیست.

 

وی، بحث اقامه نماز را مفهومی کامل تر از خواندن نماز دانست و افزود: این مفهوم مصداق عینی آیه «ان الصلاه تنهی عن الفحشاء و المنکر» است که تحقق آن، در بهبود  فضای فرهنگی دانشگاه تاثیر بسزایی دارد.

 

طباطبایی، با بیان اینکه امام جماعت باید رابط و نماینده‌ فرهنگی دفتر نهاد در دیگر مراکز باشد بگونه ای که عضوی از مجموعه بزرگ دانشگاه محسوب شود افزود: این عضویت انتظاراتی را ایجاد می کند که مجموعه نهاد ضمن ملزم دانستن خود به محقق ساختن آن، متقابلاً از ائمه جماعات این انتظار را خواهد داشت که با مجموعه‌ مدیریت سازمانی و آموزشی دانشگاه ارتباط بیشتر و موثری داشته باشند.

 

وی همچنین، با تاکید بر داشتن برنامه‌ های منسجم و وحدت رویه در اجرای این برنامه ها گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که ضمن در نظر داشتن سلائق مختلف در امور تبلیغی، برنامه هایی واحد با کیفیتی عالی برگزار کنیم.

 

مسئول نهاد رهبری در پایان ابراز امیدواری کرد: مجموعه نهاد رهبری بتواند با استفاده از ظرفیت های بِکر و مغفول مانده و نیز بهره گیری از نظرات اعضای این مجموعه (بویژه ائمه) دستاوردهای فرهنگی بیشتری را در فضای دانشگاه علوم پزشکی رقم بزند.

 

شایان ذکر است، در ابتدای این دیدار ائمه جماعات ضمن معرفی و تشریح فعالیتهای خود در مراکز اقامه نماز، به بیان نظرات و دغدغه هایشان در حوزه های مختلف دینی و فرهنگی پرداختند.

 

برگزاری مراسم چهاردهمین سالگرد نخستین شهید امر به معروف و نهی از خراسان رضوی

مراسم چهاردهمین سالگرد شهید فرخ‌رضا فقیهی‌فر شهید امر به معروف و سردار بصیر جبهه فرهنگی استان خراسان‌رضوی امروز در قطعه شهدای آرامگاه خواجه ربیع برگزار شد.

 

شهید فرخ رضا فقیهی‌ فر نخستین شهید امر به معروف استان خراسان‌رضوی است که در شهرستان بجنورد به‌شهادت رسید.

 

پیکر سردار جبهه فرهنگی خراسان‌رضوی در قطعه شهدای آرامگاه خواجه‌ربیع آرامیده است و امروز همزمان با چهاردهمین سالگرد شهادت این سردار جبهه فرهنگی مراسم یادبودی از ساعت 15 در گلزار شهدای خواجه ربیع برگزار شد.

 

راهبرد انتخاباتی صدا و سیمای خراسان رضوی، افزایش آگاهی و مشارکت حد اکثری مردم بدون جانبداری است

نصرپور در دیدار با مهندس مقیمی، معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور به تبیین جایگاه مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: مجلس خبرگان رهبری یکی از ارکان نظام است و از آنجا که انقلاب اسلامی ایران با ولایت فقیه شکل و تداوم یافته نقش خبرگان رهبری، نقش بی بدیل و پر اهمیت است.

 

وی همچنین بزرگترین نماد مردم سالاری دینی در قوانین جمهوری اسلامی ایران را «مجلس شورای اسلامی» عنوان کرد و افزود: ضرورت مشارکت مردم در وضع قوانین و امور کشوری همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

 

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی سپس به میزان نفوذ و تأثیر گذاری رسانه استانی در افکار عمومی و حفظ ارزشهای حاکم بر جامعه پرداخت و تصریح کرد: رسانه ملی در آگاهی بخشی و ایجاد بستر مشارکت مردم در سرنوشت سیاسی خود به شکل ملی، فرا جناحی و بی طرف عمل خواهد کرد.

 

نصر پور تأکید کرد: بر مبنای دستور دکتر سر افراز رئیس محترم رسانه ملی، اطلاع رسانی دقیق، صحیح، مستمر و با رعایت اصل بی طرفی در پخش برنامه های متنوع و مفید از جمله اهداف اصلی رسانه ملی و استانی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری است.

 

رییس ستاد انتخابات کشور نیز با اشاره به اثر بخشی برنامه های صدا و سیمای استانی، دعوت از نخبگان جهت ثبت نام به عنوان کاندیداهای مجلس و حضور پر رنگ مردم در انتخابات همچون گذشته را در تهیه و پخش برنامه ها خواستار شد.

 

مهندس مقیمی، رعایت مقررات و قوانین انتخاباتی و چارچوب های رسانه ای را در برگزاری انتخاباتی سالم و به دور از جانبداری را از مهم ترین وظایف رسانه ملی و استانی دانست.

 

همچنین رییس ستاد انتخابات کشور حضور با شکوه مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را سبب انسجام و وحدت ملی دانست./930/203/ب1

ارسال نظرات