۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۳۰۲۶۴۲
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

دوگانگی غرب در رابطه با فاجعه منا قابل پذیرش نیست

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: واقعا جای تعجب دارد که چرا جامعه جهانی در قرن حاضر با رفتاری دوگانه تلاش دارد تا فاجعه منا را اتفاقی عادی جلوه دهد و حتی هیچ مسؤولیتی را برای دولت عربستان نمی‌پذیرد، در دنیا این دوگانگی رفتار قابل پذیرش نیست.
302642 302642 302642

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی فاجعه منا که در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران برگزارشد، گفت: اگر ما دولت عربستان را عامل ایجاد این فاجعه ندانیم چه کسی را باید مسؤول بدانیم.

 

وی افزود: اگر بخواهیم به دولت عربستان نگاه بدبینانه نداشته باشیم که در این مساله عمدی صورت گرفته است اما نمی‌توان به آنچه اتفاق افتاده نیز خوشبینانه نظر کرد و مورد بررسی قرار نداد.

 

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عنوان کرد: برای مسوول دانستن زبان حقوقی وجود دارد من به تمام دستگاه‌های کشور از جمله ان‌جی‌یوها و به ویژه محافل علمی پیشنهاد می‌کنم که این مسؤولیت‌ها را بررسی کنند.

 

ابراهیمی‌ترکمان افزود: در راستای فاجعه منا باید مسؤولیت کسی را که به طور قطع مسؤولیت داشته تبین شود و  میزان مجازاتی که از ناحیه این مسؤولیت بر عهده دولت پذیرنده قرار می‌گیرد نیز بیان شود.

 

وی با اشاره به مواجه دوگانه غرب درباره فاجعه منا، اظهار داشت: واقعا جای تعجب دارد که چرا جامعه جهانی در قرن حاضر با رفتاری دوگانه تلاش دارد تا فاجعه منا را اتفاقی عادی جلوه دهد و حتی یک نیمچمه مسؤولیتی را برای دولت عربستان نمی‌پذیرد در دنیا این دوگانگی رفتار قابل پذیرش نیست و این رفتار غرب باید ثبت تاریخی شود.

 

رییس سازمان فرهنگ و اربتاطات اسلامی، در پایان خاطرنشان کرد: امید که نتیجه این جلسات و مراسم‌ها مفید واقع شده و سبب شود تا ملت ما به حقوق حقه خود در رابطه با این فاجعه دست یابد./807/202/ب1

ارسال نظرات