۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۳۰۲۶۶۲
استاد حوزه علمیه جیرفت:

ارتباط با آمریکا هیچ سودی برای جمهوری اسلامی ایران ندارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه جیرفت با اشاره به زیان بار بودن ارتباط با آمریکا، گفت: درس بزرگ تاریخ انقلاب به ملت و مردم ایران اسلامی این است که ارتباط با آمریکا هیچ سودی برای جمهوری اسلامی ندارد، بلکه ضرر هم دارد.
ايران و آمريکا استکبارستيزي

حجت الاسلام محمد شهریاری، استاد حوزه علمیه جیرفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به زیان بار بودن ارتباط با آمریکا، گفت: درس بزرگ تاریخ انقلاب به ملت و مردم ایران اسلامی این است که ارتباط با آمریکا هیچ سودی برای جمهوری اسلامی ندارد، بلکه ضرر هم دارد.

 

وی افزود: هر آدم عاقلی اگر به پیشینه ارتباط آمریکا با ایران بنگرد، متوجه جنایاتی می شود که این رژیم استثمار گر علیه مردم ایران انجام داده و هر لحظه به فکر چپاول منافع ملت و جلب منافع خود بوده است.

 

حجت الاسلام شهریاری با اشاره به مهم ترین و بارز ترین جنایات این شیطان بزرگ، اظهار داشت: از حمله متفقین ،کودتای 28 مرداد، غارت و چپاول سرمایه مردم ایران در دوران محمد رضا شاه، انواع کمک های مالی و نظامی به رژیم بعثی صدام در جنگ هشت ساله و ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران از بارز ترین کار شکنی ها و دشمنی های آمریکا بر ضد مردم ایران بوده است و صفحات تاریخ این مرز و بوم همیشه سند محکمی بر وقوع این جنایات خواهند بود.

 

این استاد حوزه علمیه با ضروری دانستن مطالعه تاریخ مشروطه و انقلاب، یاد آور شد: اگر حوادث  37 سال پس از انقلاب اسلامی را مرور کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که هرگز آمریکایی‌ ها در رابطه‌ شان با جمهوری اسلامی به فکر پیشرفت ملت نبوده و همیشه به دنبال استعمار و استثمار بوده اند.

 

مدیر حوزه علمیه جیرفت با بیان ماهیت این رژیم غاصب، اظهار داشت: پس از مذاکرات هسته ای آمریکا همان آمریکاست و هیأت حاکم بر آن نیز همان ویژگی ‌های سابق خود را دارند و در آینده نیز هرگز رفتار استعماری و استثماری آن ها عوض نخواهد شد.

 

وی با اشاره به وضعیت کشور های منطقه، بیان کرد: حضور نظامی و یا به اصطلاح مستشاری آمریکا در منطقه عین ضرر مردم منطقه بوده است و آنها به بهانه جنگ با تروریست در افغانستان، عراق، لیبی سبب چه جنایت هایی علیه مردم کشور ها نشده اند و چه حقوقی را از ملت ها ضایع نساخته اند.

 

این کارشناس مسایل مذهبی با اشاره به نوع عملکرد مستکبران عالم در منطقه و جهان، تاکید کرد: امروز شعار اصلی استکبار جهانی همان شعار انگلیسی (تفرقه بینداز حکومت کن) است و آن ها با این شعار چه بلاها بر سر جوامع مسلمین نیاورده اند و سر منشأ تمامی گروهای تندرو جهادی شده اند.

 

وی با اشاره به ماهیت گروه های تروریستی منطقه، گفت: آمریکا مبدأ پیدایش طالبان، القاعده، داعش و... است که هریک با عملکردی جهادی تروریستی سبب ناامنی و هلاکت مردم مسلمان منطقه شده اند و این بر هر آدم عاقلی پوشیده نیست.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اهداف حضور آمریکا در منطقه، خاطرنشان کرد: بزرگان ملت ها بدانند آمریکا هرگز به دنبال دوستی با کشورها نیست بلکه آن ها پیوسته و در هر برنامه ای به دنبال تامین منافع خویش و چپاول حقوق ملت ها هستند.

 

حجت الاسلام شهریاری در پایان با اشاره به خوی استکبار ستیزانه ملت ایران، گفت: ملت ایران به این ایستادگی و استکبار ستیزی خود افتخار می کند و مردم ایران برای جلوگیری از زیاده خواهی این رژیم مستکبر از جان و مال خود خواهند گذشت و تاریخ شهادت و ایثار گری مردم انقلابی ایران گواهی محکم بر صدق این ادعا است./9701/302/ب1

ارسال نظرات