۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۳۰۲۶۹۲

چند خبر کوتاه از سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رسا ـ اجرای طرح نمازیاوران کوچک، برگزاری همایش «اشک‌واره سه ساله‌های حسینی» در زاهدان و تجدید میثاق دانش آموزان دختر شهرستانهای دلگان و بمپور با آرمان‌های شهدا اهم اخبار کوتاه سیستان و بلوچستان است.
اخبار کوتاه

محمد سنجرانی، مدیر ستاد اقامه نماز سیستان و بلوچستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: طرح نمازیاوران کوچک به منظور ترویج و آشناسازی کودکان با فرهنگ نماز در مهد کودک های استان اجرایی می شود.


وی با بیان اینکه در قالب طرح نماز یاوران کوچک، فرهنگ قرآنی در قالب بازی و سرگرمی به دانش آموزان آموزش می دهیم، افزود: سرمایه گذاری در طرح نماز یاوران کوچک سرمایه گذاری پرسود و کم هزینه برای آخرت است زیرا که آثار آن در کوتاه مدت در خانواده و در بلند مدت در جامعه آشکار می شود.


مدیر ستاد اقامه نماز سیستان و بلوچستان ادامه داد: طرح نماز یاوران کوچک این فرصت برای کودکان بیشتر فراهم می کند تا با معارف نماز و قرآن آشنا شوند.

 

سنجرانی بر تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان مذهبی و فرهنگی آموزش و پرورش، بهزیستی و ستاد اقامه نماز در استان تأکید کرد و گفت: با تشکیل این کارگروه شاهد اجرا شدن هرچه بهتر طرح نماز یاوران کوچک در استان خواهیم بود.

 

برگزاری همایش «اشک‌واره سه ساله‌های حسینی» در زاهدان
به گزارش
خبرگزاری رسا در زاهدان، در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت دختر گرامی اباعبدالله الحسین(ع)، رقیه سه ساله، همایش «اشک‌واره سه ساله‌های حسینی» جمعه، 22 آبان در زاهدان برگزار شد.

 

این مراسم همزمان با اول ماه صفر، همراه با سخنرانی، مدیحه سرایی و اعطای هدایای متبرک در حسینیه اعظم سیستانی‌های مقیم زاهدان برگزار شد.
در این همایش که هر ساله در سطح استان برگزار می‌شود، دختران 2 تا 3 سال با پوشش چادر و هم‌نوا با دختر سه ساله امام حسین(ع) اشک ماتم ریخته و عزاداری کردند.

 

تجدید میثاق دانش آموزان دختر شهرستانهای دلگان و بمپور با آرمان‌های شهدا

به گزارش خبرگزاری رسا در زاهدان، دانش آموزان دختر شهرستانهای دلگان و بمپور با حضور در مناطق عملیاتی کشور با شهدا تجدید میثاق دوباره کردند.


در این سفر 5 روزه دانش آموزان تا کنون از یادمانهای عملیات کربلای 5، شلمچه، شهدای هویزه در سوسنگرد، شهید چمران و شهدای گمنام دهلاویه و عملیات والفجر 8 در اروند رود بازدید کردند.


همچنین در این سفر معنوی دانش آموزان و فرهنگیان اعزامی در اردوگاه شهید حبیب الهی شهرستان اهواز نمایشگاه "شهدای دانش آموز بمپور"را برگزار وآثار و زندگینامه شهدای دانش آموز را به معرض  نمایش گذاشتند./831/203/ب2

ارسال نظرات