۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۳۰۲۷۰۲
امام جمعه موقت اصفهان مطرح کرد؛

حادثه پاریس؛ سناریویی برای تعرض به کشورهای اسلامی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رهبر با اشاره به ابعاد گوناگون حادثه تروریستی در فرانسه گفت: استکبار جهانی، صهیونیسم و ارتجاع عرب در عراق، سوریه و حتی در یمن نتوانستد ابتکار عمل را به دست بگیرند؛ بنابراین چه بسا بخواهند سناریویی برای تعرض به اسلام و کشورهای اسلامی بسازند.
حجت الاسلام محمد تقي رهبر حجت ‌الاسلام محمد تقي رهبر

حجت الاسلام محمد تقی رهبر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به حوادث تروریستی فرانسه گفت: اعمال و جنایات تروریستی در هر نقطه‌ای که اتفاق افتد مردود و محکوم است و ما به عنوان مسلمان و ملت آزاده این اعمال را هرکجای دنیا که باشد محکوم می‌کنیم.

 

امام جمعه موقت اصفهان افزود: ممکن است عده‌ای فریب خورده بخواهند در فرانسه حادثه تروریستی به وجود آورند اما ممکن است این حوادث به نوعی یازده سپتامبر جدید باشد، حادثه یازده سپتامبر یک واقعه نامعلوم بوده که عوامل آن به درستی شناخته نشد و حتی عده‌ای هم پیشنهاد تحقیق درباره این حادثه را کردند که این تحقیق اتفاق نیفتاد و هنوز هم پس از گذشت سال‌ها مسئله به درستی روشن نشده و برخی نیز دلایلی دارند که این حادثه ساختگی بوده است.

 

وی  اظهار کرد: آتشی که غربی ها روشن کردند و این که انسان‌هایی بدون دلیل در کشورهای اسلامی توسط داعش ترور می‌شوند اکنون دامن خود آنها را نیز گرفته و امروز این اعمال تروریستی به جان خود آنها افتاده است البته به نوعی حوادث تروریستی که توسط داعش اتفاق می‌افتد برای این است که اسلام را در دل مردم دنیا مخدوش و بدنام کرده و جنگ صلیبی اسلام و غیر مسلمان راه بیندازند، غرب این اتفاقات را به وجود می‌آورد و بهره برداری خود را از آن می‌کند.

 

حجت الاسلام رهبر با تأکید بر این که این حوادث جنایتکارانه و محکوم است، تصریح کرد: داعش با اعمال خود می‌خواهد اسلام را زیر سؤال ببرد که خسارت آن از همه بالاتر است در حالی که ما می‌دانیم اسلام دین رحمت، گذشت و مهربانی است و این نوع مسائل در آن نبوده است؛  این مسائل را آل سعود و تکفیری راه انداختند و این آتش را در بین مسلمانان برای زیر سؤال بردن و فشار بر مسلمانان و بهانه‌ای برای انتقام گیری از کشورهای اسلامی روشن کردند، اینها احتمالاتی است که وجود دارد و شاید آینده ریشه این کارها را روشن کند اما در هر صورت این قبیل حوادث مانند حادثه فرانسه توطئه صهیونیستی و افراطی و محصول اتحاد ارتجاع صهیونیست و امپیرالیسم است.

 

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که داعش را خود غرب به وجود آورده و اکنون در حال بهره برداری از آن است، خاطرنشان کرد: غرب باکی از این کشتار ندارد.

 

وی افزود: استکبار جهانی، صهیونیسم و ارتجاع عرب دیدند در عراق و سوریه و حتی در یمن نتوانستد ابتکار عمل را به دست بگیرند بنابراین چه بسا بخواهند سناریویی برای تعرض به اسلام و کشورهای اسلامی بسازند./1304/ت302/ج1

ارسال نظرات