۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۳۰۲۷۲۰
آیت الله کعبی:

غرب دچار اشتباه محاسباتی در مبارزه با تروریسم شده است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با انتقاد ار برخورد دوگانه غرب در مواجهه با دو حادثه تروریستی گفت: همزمان با حجم تبلیغات سرسام آور رسانه ای درباره حادثه تروریستی فرانسه، غربی ها به سانسور و بی اعتنایی نسبت به تروریسم در ضاحیه جنوبی بیروت پرداختند که نشانه تناقض ایدئولوژیک، تناقض رفتاری، اشتباه محاسباتی و خطای استراتژیک غربی ها است.
آيت الله کعبي

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حوادث تروریستی پاریس گفت: عکس العمل و واکنش و پوشش رسانه ای و فضای رعب و وحشت که در کل اروپا و آمریکا در اثر این حادثه ایجاد شد نشانه انفعال غرب و شکست آنها در برابر راهبرد ایجاد رعب و وحشت و توحش جهانی که راهبرد به شمار می رود است.


وی افزود: غرب در برابر تروریسم دچار شکست رسانه ای، امنیتی و حیثیتی شده است؛ راهبر داعش و تکفیری ها در حقیقت ایجاد بی نظمی و توحش در سطح جهان و ایجاد یک تهدید جهانی است؛ غرب این گروه های تکفیری را علیه مقاومت اسلامی و اسلام ناب محمدی و برای بد نام کردن جهاد و اسلام هراسی و مقابله با گفتمان انقلاب اسلامی تأسیس، سازماندهی و تقویت کرده است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که غرب در حال تکرار اشتباه گذشته خود است، اظهار داشت: غرب در مسأله افغانستان در برابر شوروی گروه های تکفیری و القاعده را ایجاد کرد و تکفیری ها را برای حفظ نیروهای حکومت های مزدور و وابسته به غرب به سطح جهان عرب گسیل داد.


وی ادامه داد: غرب گروه های تکفیری را به نام جهاد در مقابل شوروی سابق سازماندهی کرد تا حکام مزدور در منطقه سرکار باشند و در جنگ بین بلوک شرق و غرب در کنار بلوک غرب ساماندهی شوند، از دل همین جنگ افغانستان حادثه 11 سپتامبر ساخته و پرداخته شد و ابتکار عمل از غرب سلب و به صورت انفعالی برخورد کرد.


آیت الله کعبی با بیان این که غرب مجبور شد در افغانستان و عراق دخالت کند اما با لشکر کشی نظامی و هزینه های سرسام آور نیز نتوانست کاری از پیش ببرد، ابراز داشت: امروز نیز غرب در حال تکرار اشتباه گذشته خود است، در حقیقت سازماندهی، حمایت مالی، ارتباط دیپلماسی و لشکر کشی علیه مقاومت اسلامی در سوریه و عراق تقویت تکفیری ها بادی بود که اینها ایجاد کردند که اکنون باید طوفان درو کنند.


وی عنوان کرد: حرکتی که غرب انجام داده علیه خودشان تبدیل شده است، غرب دچار یک اشتباه استراتژیک در حمایت از داعشی ها و گروه های تکفیری شده است که هنوز متأسفانه به اشتباه خود پی نبرده اند.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: غرب اراده جدی در مقابه با تروریست ها ندارد، غربی ها تروریست ها را به دو دسته خوب و بد تقسیم می کنند؛ غرب از سویی دچار اشتباه محاسباتی در مبارزه با تروریسم شده و از سویی دچار تناقض ایدئولوژیک شده است یعنی در ایدئولوژی لیبرال دموکراسی، حقوق بشر و دموکراسی را تنها برای خود خوب می دانند همچنین تروریسم را تنها برای غربی ها بد می دانند از این رو اگر علیه ملت های مستقل و آزادی خواه اشکالی ندارد.


وی اضافه کرد: همزمان با حجم تبلیغات سرسام آور رسانه ای درباره حادثه تروریستی فرانسه، غربی ها به سانسور و بی اعتنایی نسبت به تروریسم در ضاحیه جنوبی بیروت پرداختند که نشانه تناقض ایدئولوژیک، تناقض رفتاری، اشتباه محاسباتی و خطای استراتژیک غربی ها است؛ تنها راه حل این مسأله به خود آمدن غربی ها، برخورد فعال در مبارزه با تروریسم و حمایت نکردن از گروه های تکفیری است که بلای جان شان شده، است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات