۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۳۰۲۷۲۲

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ بهره مندی یکصد بانوی بیسواد نهاوند از آموزش روخوانی قرآن کریم، بهره مندی ۶۰۰۰ آوجی از گفتمان دینی ویژه نیمه اول محرم، ۳۴ موسسه و ۸۲ خانه قرآنی در زنجان فعال هستند، ۱۵۰ خانه عالم در روستاهای قزوین فعال هستند، ۱۱۰۰ نفر روز تبلیغ درایام ماه محرم در شهرستان اردکان از اخبار کوتاه سامان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام موسی محبی ظهر یکشنبه 25آبانماه جاری با بیان این خبر اعلام کرد؛ دوره های آموزشی قرآن آموزی ویژه ی بانوان بیسواد با همکاری خانه های قرآن بقیةالله(عج)، فاطمیون و قائم آل محمد (عج)، در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام محبی با اشاره به آغاز اجرای این طرح از ابتدای فروردین ماه سال جاری،افزود: 100 نفر از شرکت کنندگان در این طرح تاکنون با قرائت صحیح روخوانی قرآن کریم آشنا شده اند.

مدیر تبلیغات اسلامی نهاوند درخاتمه گفت: این طرح در سه خانه قرآن روستایی ذکر شده تا پایان سال جاری ادامه دارد و درصدد هستیم این طرح به صورت عمومی و فراگیر در سطح شهرستان نهاوند برگزار شود.

 

بهره مندی 6000 آوجی از گفتمان دینی ویژه نیمه اول محرم

حجت‌الاسلام مهدی عباسی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آوج از بهره مندی 6000 نفر از گفتمان های دینی در نیمه اول ایام محرم در این شهرستان خبر داد.

 

وی با بیان اینکه در نیمه اول ماه محرم 1437 هجری قمری با حضور 100نفر ازروحانیون در مدارس، دانشگاه ها، هیئات مذهبی و مساجد شهرستان آوج بیش از 300 گفتمان دینی، پاسخ به شبهات و جلسات پرسش و پاسخ برگزار شده است،افزود: تعداد 6000 نفر از مردم به‌ ویژه نسل جوان از این گفتمان‌ها و پرسش و پاسخ‌ها بهره‌مند شده اند.

 

حجت‌الاسلام عباسی با بیان اینکه، برگزاری  گفتمان های دینی در مدارس و اماکن علمی و آموزشی از عوامل مؤثر افزایش فرهنگی و تعالی و بالندگی معنوی مخاطبان است افزود: یکی از راه‌های مقابله با تهدیدات فرهنگی استکبار، گسترش نهضت روشنگری در جامعه در چارچوب اینگونه جلسات مهم و مؤثر است.

 

این مسئول خاطر نشان کرد: جلسات گفتمان دینی با موضوعات تبیین فلسفه قیام حضرت سیدالشهداء(ع) و نهضت‌عاشورا، بررسی تحلیلی موضوع غدیر و جایگاه ولایت،سبک زندگی اسلامی، غدیر شناسی از دیدگاه بزرگان اهل‌سنت، ابعاد سیاسی اجتماعی قیام امام حسین(ع)، نقش حضرت زینب(س) در عاشورا و پس از آن، عفاف و حجاب و بیداری اسلامی  در مراکز علمی، مساجد، تکیه ها، حسینیه ها و ادارات شهرستان آوج برگزار شد.

 

وی با تأکید بر نیازسنجی درباره موضوعات گفتمان‌های دینی ادامه داد: تهاجم فرهنگی و تبلیغات سوء دشمنان علیه نهاد خانواده و سبک زندگی اسلامی، اهمیت پرداختن به عوامل تحکیم بنیان خانواده در جامعه اسلامی را بیش از پیش آشکار می‌کند و شاخصه‌های خانواده دینی باید برای جوانان امروز تبیین شود.

 

 34 موسسه و 82 خانه قرآنی در زنجان فعال هستند

علی صحبت لو دیروز در گردهمایی مدیران موسسه های قرآنی زنجان افزود: از سال 83 صدور مجوز موسسه های قرآنی در این استان آغاز شده است.

وی نظم و انضباط، انگیزه کاری، کیفیت، مدیریت زمان و وجود اخلاص از محورهای عمده ای دانست که در توسعه فعالیت های قرآنی می توانند تاثیرگذار باشند.

صحبت لو تاکید کرد: فعالان قرآنی باید اندیشه و گفتار و عملکرد قرآنی داشته باشند که این امر نیازمند مجاهدت های سختی است.

وی ادامه داد: در سال های گذشته در حوزه فعالیت های قرآنی با چالش های مختلفی مواجه بودیم ولی امسال رویکرد جدیدی را در قالب طرح تحول قرآنی در این استان ایجاد خواهیم کرد.

صحبت لو گفت: تخصصی سازی موسسه های قرآنی از دیگر طرح هایی است که در اثر بخشی فعالیت قرآنی می تواند تاثیر بگذارد.

مدیرعامل اتحادیه موسسه های قرآنی استان زنجان افزود: خانه های قرآنی نیز عضو اتحادیه موسسه های قرآنی هستند با این تفاوت که آن ها از حق رای در اتحادیه برخوردار نیستند.

اسماعیل حسینی اظهار کرد: ارتباط و تعامل بین اتحادیه و موسسات و خانه های قرآنی و سازمان تبلیغات در این استان بسیار قوی و سازنده است.

وی افزود: موسسه ها و خانه های قرآنی ظرفیت منحصر به فردی در سطح استان دارند و با برنامه ریزی دقیق و همفکری با یکدیگر می توانند کارهای شاخص و موثری را در زمینه های فرهنگی و قرآنی انجام دهند.

 

150 خانه عالم در روستاهای قزوین فعال هستند

حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی در گفت‌وگو یی اظهار داشت: مروجان دینی نباید در مراکز شهر متمرکز شوند و با برنامه‌ریزی تعداد روحانیون را در اطراف قزوین مستقر می‌کنیم.

 

وی با اشاره به نقش روحانیون در جوامع اسلامی، افزود: در جوامع اسلامی روحانیون نقش بسزایی در ترویج اسلام دارند و مسئولان نباید از نقش روحانیون غافل شوند، بلکه باید بستر مناسب برای این مروجان واقعی مهیا باشد.

 

مدیرکل تبلیغات استان قزوین با بیان اینکه تعداد خانه‌‌های عالم در قزوین افزایش می یابد، بیان کرد: در نظر داریم تا روحانیون بیشتری را در شهرستان‌ها و روستاهای قزوین مستقر کنیم و در همین راستا تعداد خانه‌‌های عالم در قزوین افزایش می یابد.

 

نعمت‌الهی با بیان اینکه خانه عالم نوعی فضای اقامتی است، عنوان کرد: خانه عالم نوعی فضای اقامتی است که در روستاها برای استقرار مروجان مذهبی و مبلغان دینی ساخته می‌شود، این فضاها علاوه بر داشتن امکانات اقامتی برای روحانیون، دارای دفتر کار و محل ملاقات عمومی هم است تا مردم بتوانند به راحتی ابهامات شرعی خود را برطرف کنند.

 

وی با بیان اینکه 150 خانه عالم در روستاهای قزوین فعال هستند، گفت: در نظر داریم تا تعداد خانه‌های عالم را در روستاهای قزوین افزایش دهیم.

 

1100 نفر روز تبلیغ درایام ماه محرم در شهرستان اردکان

 

شعبانعلی قانعی اردکانی کارشناس روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان  اردکان گفت: در ایام ماه محرم در مجموع 1100 نفر روز تبلیغ در این شهرستان انجام گرفته است.

 

وی افزود: در محرم الحرام سال جاری و با اعزام مبلغین دینی و قرآنی، فعالیتهای فرهنگی و قرآنی قابل توجهی از سوی 70  مبلغ و مبلغه اعزامی به شهرها و روستاها، خانه قرآنی و 45  هیئت مذهبی در سطح شهرستان برگزار شد.

 

قانعی اظهار داشت: انجام تبلیغات محیطی ویژه محرم، برپایی محافل انس با قرآن کریم، برگزاری گفتمان های دینی در مدارس و مساجد، اقامه نماز جماعت، قرائت زیارت عاشورا، تبیین مسائل شرعی،عزاداری و سوگواری به‌ ویژه در تاسوعا وعاشورای حسینی و شام غریبان امام حسین(ع)، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری جلسات قرآن، ترویج قیام فلسفه عاشورا، ترویج آموزه‌های عاشورا، ترویج فرهنگ قرآن‌آموزی، پاسخ‌گویی به شبهات دینی، برگزاری کلاس‌های آموزش قرائت، ارتباط چهره به چهره، برگزاری جلسات محوری جزءخوانی قرآن کریم، مجالس ختم قرآن،اخلاق، دعا، تاریخ اسلام،احکام، سخنرانی، عقاید، معارف اسلامی، سیره ائمه معصوم (ع)، مشاوره، معارف، نمازجماعت، حلقه‌های معرفت و برگزاری نمازظهرعاشورا ازمهمترین برنامه های انجام شده در این شهرستان است./1325/ت303/ف2

 

منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات