۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۳۰۲۷۲۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

98 درصد مسأله حجاب و عفاف در کشور فرهنگی است / اصلاح وضعیت حجاب سیر فرهنگی و آموزشی مناسبی را می‌طلبد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام اسکندری استان قم با بیان این که حجاب را باید در خانواده‌ فرهنگ‌سازی کرد، گفت: 98 درصد مسأله عفاف و حجاب در کشور فرهنگی است، یعنی اگر ما از دورانی که کودک در خانواده است تا زمانی که به دانشگاه می‌رود یک سیر فرهنگی آموزشی معقول و منطقی برایش در نظر بگیریم، این مشکل در جامعه حل خواهد شد.
اسکندري

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس اسکندری در آیین افتتاحیه پنجمین دوره تربیت مربی و دانش‎آموختگی عفاف و حجاب که به همت موسسه فرهنگی پژوهشی طهورا در اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد گفت: یکی از وظایف اصلی روحانیون فعالیت فرهنگی و تبلیغی در زمینه عفاف و حجاب است و نباید به خاطر سایر موضوعات از آن غافل شوند چرا که این مسئله یکی از مسائل مهم و روز کشور است و تاثیر فراوانی بر افراد، خانواده‌ها و تمام جامعه می‌گذارد.

 

وی با بیان اینکه حجاب را باید از منزل فرهنگ‌سازی کرد، افزود: 98 درصد مسئله عفاف و حجاب در کشور فرهنگی است، یعنی اگر ما از دورانی که کودک در خانواده است تا زمانی که به دانشگاه می‌رود یک سیر فرهنگی آموزشی معقول و منطقی برایش در نظر بگیریم به گونه‌ای که واقعا بپذیرد و قانع شود که رعایت مسائل مربوط به عفاف و حجاب به سود اوست این مشکل در جامعه حل خواهد شد.

 

وی افزود: جوانان پس از به پایان رساندن دوره دانشگاه دارای تفکراتی شکل یافته و نهایی می‌شوند و دیگر نمی‌توان افکارشان را تغییر داد به همین علت باید آموزش‌های لازم در حوزه عفاف و حجاب از کودکی به فرد ارائه شوند تا از همان دوران طفولیت عفاف را به‌عنوان یک ارزش و بی‌عفتی را به‌عنوان یک ضد ارزش بشناسد که اگر این اتفاق افتاد دیگر تا بزرگسالی تغییر نخواهد کرد و در نتیجه جامعه‌ای سالم خواهیم داشت.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: علاوه بر مسائل فرهنگی از اهرم‌های قانونی بسیاری نیز می‌توان در این زمینه استفاده کرد؛ به‌عنوان مثال ادارات دولتی و موسسات وابسته به دولت مراجعه کنندگانشان را ملزم به رعایت عفاف و حجاب کنند و به افرادی که ظاهر نامناسب دارند خدمات ارائه ندهند.

 

وی با ارائه پیشنهاد تصویب لباس‌های یک دست به مجلس خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که مجلس شورای اسلامی می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب انجام دهد این است که چند نوع لباس را به جامعه معرفی کند.

 

حجت‌الاسلام اسکندری ادامه داد: علاوه بر اهرم‌های فشار می‌توان از اهرم‌های تشویقی نیز استفاده کرد، به گونه‌ای موجب شود همه جامعه رعایت عفاف و حجاب را یک ارزش بدانند.

 

وی با اشاره به نقش صدا و سیما در این ارتباط بیان کرد: صدا و سیما به‌عنوان یک دانشگاه فراگیر و عمومی که تاثیرگذاری فراوانی بر ذهن مخاطب دارد نقش ویژه ای در این راستا دارد و یکی از موثرترین ارگان‌ها در عرصه فرهنگ سازی عفاف و حجاب است.

 

وی افزود: سریال‌های تلویزیونی به دلیل طولانی بودن تاثیرات زیادی بر مخاطبان خود می‌گذارند و از اهرم‌های قوی صدا و سیما برای فرهنگ سازی هستند که باید از ظرفیت آن‌ها به خوبی استفاده کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه می‌توان معضل عفاف و حجاب را در کم‌ترین زمان حل کرد اظهار کرد: مشکل عفاف و حجاب نه یک گره کور بلکه یک مشکل حل شدنی است و می‌توان با کم‌ترین زمان و هزینه آن را اصلاح کرد؛ اما نیاز به عزم ملی و برنامه ریزی صحیح دارد.

 

وی با اشاره به معنای عزم ملی در حل مشکل عفاف و حجاب تاکید کرد: اگر هر کسی در هر مقام و مسئولیتی که هست از اهرم‌های تشویق و تنبیهی که دارد استفاده کند می‌توان مسئله عفاف و حجاب را به سادگی حل کرد و دیگر نیازی به ورود دستگاه‌های نظامی و قضایی نخواهیم داشت./1325/د101/ف2

 

منبع:  روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم

ارسال نظرات