۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۳۰۲۷۴۱
استاد حوزه علمیه:

دوری از خدا و اهل بیت، انسان را اهل ظلم می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جبرئیل گفت: برای نجات از ظلم و ظلم کردن به دیگران باید از مجلس امام حسین(ع) به خوبی استفاده و خود را به ایشان نزدیک کنیم.
حجت الاسلام سيدمحمدرضا جبرئيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام سیدمحمدرضا جبرئیل، شب گذشته در مراسم عزاداری دهه اول ماه صفر که در رضویه زاهدان برگزار شد، گفت: خدا هیچ نیازی به بنده ندارد اما بنده خدا از روی نیاز غفلت می‌کند.

 

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: گاهی انسان از سر احتیاج ظلم می‌کند بلکه پناه به ظالم می‌برد یعنی وقتی کسی را می بیند که ظلم می‌کند به او میل پیدا می‌کند و تمام وجودش را فرامی‌گیرد.

 

وی افزود: یکی از شروطی که بنده بخواهد وجود خدا را عبادت کند وجود امنیت در جامعه است اگر امنیت در جامعه بود انسان طمع نمی‌کند بعضی از انسان‌ها که خیال می‌کنند که با ترک نماز و دوری از خدا کارشان حل می‌شود.

 

حجت الاسلام جبرئیل با تأکید بر استفاده درست از مجالس اهل بیت، بیان کرد: ما نباید از مجلس اهل بیت به عنوان وقت گذراندن استفاده کنیم زمانی که در مجلس امام حسین(ع) نشسته‌ایم باید به خوبی استفاده کنیم راحت با اهلبیت صحبت کنیم و بخواهیم که ظالم نباشیم.

 

وی اظهار داشت: امام صادق فرمودند محبت ما اهل بیت نمی‌گذارد که شما به بیراهه بروید این که ما به طرف ظالم می‌رویم یا ظلم می‌کنیم به خاطر چیست؟! این امر، به دلیل دوری از خدا و اهل بیت است.

 

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد:: وقتی ظالم را که می‌بینیم نباید به طرف او میل پیدا کنیم اگر ما به سمتش میل پیدا کردیم ما هم ظالم می‌شویم و مانند برخی انسان‌ها در همین دنیا نتیجه ظلم خود را می‌بینیم./831/203/ب1

ارسال نظرات