۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۳۰۲۷۸۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

حفظ امنیت اعتقادی و فکری منطقه مهم ترین رسالت روحانیان مستقر در روستاها است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به نقش ویژه روحانیان مستقر در روستاها، گفت: حفاظت و حراست از امنیت فکری، اعتقادی، اجتماعی و سیاسی منطقه از مهم ترین رسالت های روحانیان مستقر در روستاها به شمار می روند.
حجت الاسلام خادمي- نشست با روحانيان مستقر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در دیدار روحانیان مستقر در روستاها، با بیان اینکه استقرار روحانیان در روستاها و مناطق محروم یکی از مؤفق ترین طرح های سازمان تبلیغات اسلامی و معاونت تبلیغ حوزه علمیه است، افزود: اجرای این طرح نقش مؤثری در ارتقای بعد معنوی و فرهنگی روستانشینان داشته و دارد.

 

وی اضافه کرد: استقرار و حضور مستمر روحانیان و مبلغان دینی در روستاها و مراکز تبلیغی، سبب ارتقای فرهنگ دینی و افزایش آگاهی اهالی روستاها نسبت به وظایف و احکام شرعی شده که این موضوع ارزشمند و ستودنی است.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به اینکه فعالیت روحانیان در روستاها موجب تقویت وحدت، همدلی، همراهی و همکاری مردم در زمینه های مختلف شده است، خاطرنشان کرد: در این روستاها روحانیان مستقر به عنوان پیشگام و معتمد مردم برای اجرایی شدن مسائل و موارد گوناگون نقش آفرینی کرده و با حضور آنها روند اجرای امور در روستاها تسریع شده است.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی، با قدردانی از فعالیت های جهادی و اثرگذاری روحانیان مستقر در روستاها، خاطرنشان کرد: روحانیان و مبلغان دینی مستقر در روستاها و مناطق محروم در واقع نمایندگان سازمان تبلیغات اسلامی در محل استقرار خود هستند به همین دلیل رسالتی ویژه و خطیر بر دوش آنها قرار دارد.

 

وی تصریح کرد: بر این اساس حفاظت و حراست از امنیت فکری، اعتقادی، اجتماعی و سیاسی منطقه، دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی، حفظ وحدت و همبستگی ملی و تلاش برای افزایش همدلی و همزبانی و همکاری در بین روستانشینان از مهم ترین رسالت های روحانیان مستقر در روستاها محسوب می شود.

 

حجت الاسلام خادمی همچنین با تأکید بر ارتقای مباحث تبلیغی و ترویجی در روستاها از سوی روحانیان مستقر، افزود: باید قرآن و حدیث به عنوان مهم ترین منابع آموزش معارف اسلامی بیش از گذشته مورد توجه روحانیان مستقر در روستاها باشد.

 

وی همچنین با اشاره به لزوم مخاطب شناسی بیشتر از سوی این روحانیان، اضافه کرد: باید سرفصل ها و موارد تبلیغی در روستاها بر اساس نیاز و سطح آگاهی های مخاطبان روستایی برنامه ریزی و اجرا شود تا فعالیت روحانیان مبلغ در این مناطق اثرگذاری مناسب و ماندگاری داشته باشد.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه روحانیان مستقر در روستاها به نوعی مدیران فرهنگی آن مناطق نیز هستند، افزود: با توجه به مشکلات فرهنگی موجود در روستاها و فعالیت های دشمنان در قالب شبکه های ماهواره ای در راستای ضربه زدن به اعتقادات اسلامی مردم، لزوم اجرای بیشتر برنامه های فرهنگی در روستاها با مشارکت روحانیان مستقر به شدت احساس می شود.

 

گفتنی است، در این نشست روحانیان مستقر در روستاها با معرفی وضعیت فرهنگی اجتماعی محل تبلیغ خود، در مورد نقاط قوت و ضعف برنامه های تبلیغی مطالبی را ارائه کردند.

 

همچنین در این نشست مشکلات و موانع موجود در برابر فعالیت روحانیان مستقر در روستاها بحث و بررسی و مقرر شد این گونه نشست ها در طول سال تداوم داشته باشد./9314/202/ب1

ارسال نظرات