۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۳۰۲۷۹۴
صبح امروز برگزار شد؛

تشییع پیکر مطهر جوان‌ترین شهید مدافع حرم

خبرگزاری رسا ـ پیکر مطهر شهید سید مصطفی موسوی، شهید جوان مدافع حرم صبح امروز بر روی دستان مردم شهیدپرور جنوب‌غرب تهران تشییع شد.
مراسم تشيع شهيد مدافع حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تشییع پیکر مطهر شهید 20 ساله مدافع حرم، سید مصطفی موسوی، صبح امروز دوشنبه 25 آبان در منطقه شهرک ولیعصر تهران و از ابتدای بزرگراه سعیدی و از مقابل مسجد جامع باب الحوائج تا میدان رجایی منطقه 18 تشییع شد.

 

نمره 20 به جوان‌ترین مدافع حرم

حضور پرشور مردم خداجو و شهیدپرور مردم منطقه 18 تهران در مراسم تشییع جوان‌ترین شهید مدافع حرم که در هنگام شهادت تنها 20 سال سن داشت حاکی از این موضوع بود که راه شهادت سن و سال ندارد و جهاد تنها برآمده از عشق به میهن و دین است.

 

حضور پرشور دانش‌آموزان و نوجوانان در این مراسم نیز به وضوح دیده می‌شد، موضوعی که نوید شکوفایی نسلی را می‌دهد که بدون درک زمانی از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به شعور بالای اسلامی و جهادی رسیده است.

 

شعارهای مردم قدرشناس منطقه 18 نیز حکایت از پایداری، استکبارستیزی و استقامت داشت، شعارهایی که با فضای شهادت خانم رقیه(س) همسو شده بود و به حضرت زینب(س) پیام حمایت و وفاداری می‌داد.

 

در این مراسم اقشار مختلفی از مسؤولان شهری، انتظامی، حوزوی و فرهنگیان منطقه شهرک ولیعصر حضور داشتند، ضمن این‌که نیروهای مخلص بسیج نیز یک ساعت قبل از مراسم برای برگزاری این مراسم بسیار منظم و باشکوه حضور بهم رسانده بودند.

 

خانواده شهدا نیز آمده بودند، مادران شهیدی که استاد صبر بودند آمده بودند تا به حضرت زینب(س) بگویند که در کلاس صبر آن بزرگوار به مراتب بالایی از معرفت حسینی رسیده‌‍‌اند.

 

در پایان این مراسم معنوی، پیکر این شهید بزرگوار برای تدفین در کنار سایر شهدای مدافع حرم در قطعه 26 به بهش زهرا(س) انتقال یافت.

 

حال باید دید رسانه‌های جمعی کشور آیا بصیرت رسانه‌ای نشان می‌دهند و از موجی که اخیرأ در فضای مجازی در تمجید و قدردانی از زحمات مدافع حرم و کیان دین ایجاد شده است حمایت می‌کنند، پرسشی که باید منتظر پاسخ آن در خروجی سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها بود.

 

گفتنی است، شهید سید مصطفی موسوی به همراه سه تن دیگر از مدافعان حرم حضرت زینب(س) شامگاه پنجشنبه 21 آبان‌ماه در شهر حلب سوریه به شهادت رسیدند و جمعه 22 آبان‌ماه پیکر مطهرشان به کشور بازگشت./856/202/ب1

ارسال نظرات