۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۳۰۲۷۹۶
همزمان با ششمین روز ماه صفر؛

دومین سوگواره نوگلان حسینی در خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، گفت: همزمان با ششمین روز از ماه صفر، سوگواره نوگلان حسینی با هدف تجلیل از مداحان نوجوان در بجنورد برگزار می‌شود.
سوگواره نوگلان حسيني

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری دومین سوگواره نوگلان حسینی با حضور مداحان نوجوان استان خراسان شمالی در بجنورد خبر داد و افزود: این سوگواره، چهارشنبه، بیست و هفتم آبان ماه، همزمان با ششمین روز از ماه صفر با هدف تجلیل از مداحان نوجوان در محل فرهنگسرای شهروند بجنورد برگزار می شود.

 

وی اظهار کرد: در همایش مزبور که با حضور مسؤولان و مدیران فرهنگی مذهبی استانی و شهرستانی برگزار می شود، چندصد نفر از دانش آموزان و نوجوانان علاقه مند به مداحی و اعضای نوجوان هیئات مذهبی، اتحادیه انجمن های اسلامی و کانون های فرهنگی و هنری مساجد حضور خواهند داشت و از مداحان نوجوان برگزیده تجلیل می شود.

 

شیرازیان با اشاره به اینکه سوگواره نوگلان حسینی به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و با همکاری شهرداری بجنورد برگزار می شود، خاطرنشان کرد: همچنین شورای هیئات مذهبی استان و کانون مداحان خراسان شمالی نیز در اجرای این همایش فرهنگی مذهبی مشارکت خواهند داشت.

 

به گفته وی در دومین سوگواره نوگلان حسینی در خراسان شمالی مراسم سوگواری و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شده و شماری از مداحان نوجوان استان مداحی می کنند و در پایان آن نیز از مداحان برگزیده تجلیل خواهد شد.

 

اختصاص 270 میلیون ریال به کتابخانه های مساجد خراسان شمالی

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، به برنامه های این نهاد در هفته کتاب پرداخت و گفت: در این راستا 270 میلیون ریال اعتبار به کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اختصاص یافته که این اعتبار تا پایان سال جاری و بر اساس تفاهم نامه ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تخصیص می یابد.

 

شیرازیان افزود: این اعتبار پس از ابلاغ در سرفصل های ساماندهی کتابخانه های دیجیتال، توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، انجام برنامه های تبلیغی کتابخانه ها و آموزش کتابداران کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هزینه خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون از 345 کانون فرهنگی هنری فعال در مساجد خراسان شمالی، تعداد 220 کانون دارای کتابخانه فعال هستند، خاطرنشان کرد: در این کتابخانه ها بیش از 20 هزار نفر عضو بوده و افزون بر 170 هزار جلد کتاب نیز برای استفاده اعضا وجود دارد.

 

شیرازیان با بیان اینکه سرفصل های حمایتی از کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد شامل عناوین تجهیزات کتابخانه ای( کاروان مهر)، اعتبار سرانه ای، خرید کالاهای مشارکتی کتابخانه ای، اعطای کتاب و سرانه فعالیت های اوقات فراغت در حوزه کتاب و کتابخوانی است، تصریح کرد: در این سرفصل ها از ابتدای امسال تاکنون بیش از 640 میلیون ریال اعتبار به کتابخانه های کانون های جدیدالتأسیس استان پرداخت شده است.

 

وی همچنین برگزاری نمایشگاه های کتاب در مناسبت های مختلف به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی استان را از دیگر برنامه های این نهاد در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در طول سال دانست و افزود: در این زمینه از ابتدای امسال تاکنون بیش از 10 نمایشگاه کتاب از سوی کانون های مساجد خراسان شمالی دایر شده است./9314/302/ب2

ارسال نظرات