۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۳۰۲۸۳۸
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه نجف آباد:

جنگ نرم، آخرین ابزار دشمن در براندازی حاکمیت دینی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام احمدی ظهور شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی و برنامه های ماهواره ای را مهمترین ابزارهای دشمن برای نبرد در میدان جنگ نرم بیان کرد و گفت: دشمن برای براندازی نظام دینی، آخرین حربه اش تهدید فرهنگی است تا اثر دین را در زندگی اجتماعی کمرنگ کرده و منشأ انحرافات فکری و شبهات اعتقادی را در میان نسل جوان گسترش دهد.
جنگ نرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام شمس الدین احمدی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نجف آباد، ظهر امروز در جمع طلاب بسیجی حوزه فاطمیه نجف آباد، با بیان ضرورت بازخوانی فلسفه روحانیت قبل از ورود به حوزه گفت: یکی از ضرورت های امروز طلاب، شناخت هر چه دقیق تر فلسفه روحانیت است که هر طلبه ای قبل از ورود به مکتب امام صادق باید چنین فلسفه ای برای طلاب بازخوانی شود. 

 

مراجع و علما، لسان دین هستند

وی از جمله مهمترین رسالت های روحانیت را تبیین و تفسیر دین بیان کرد و افزود: هر مکتب و مذهبی باید لسان ناطق داشته باشد تا مهمترین اصول و مبانی دینی را برای جامعه بیان کنند و در زمانه کنونی این مسؤولیت به عهده مراجع و علما است و مراجع به عنوان لسان دین هستند.

 

حجت الاسلام احمدی در ادامه عملیاتی کردن احکام و شرایع الهی را دیگر رسالت روحانیت بیان داشت و تصریح کرد: همه انبیاء، اولیاء و ائمه اطهار برای عملیاتی کردن دین در سطح جامعه و حاکمیت و قیومیت دینی تمام تلاش خود را انجام دادند تا بتوانند دین را در متن زندگی و اجتماع وارد کنند که در اکثر مواقع به خاطر وجود حاکمان جور این امر محقق نشد.

 

وی با اشاره به ظهور رنسانس در اروپا و سرخوردگی دینی مردم افزود: یکی از علل ورود تفکرات ضد دینی در جوامع، عملکرد اشتباه کلیسا به خصوص همزمان با دوران صنعتی شدن اروپا است که باعث شد کلیسا برای حفظ حاکمیت خود، دین را از صحنه اجتماع خارج کند و مکاتبی چون اومانیسم، سکولاریسم شکل بگیرد.

 

حاکمیت دینی در پرتو انقلاب اسلامی محقق شد

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه نجف آباد در ادامه تصریح کرد: دین فردی که حق ورود به جامعه را نداشته باشد و از شئون زندگی جدا شود، مباحثی چون آزادی و دموکراسی به نحوی تبیین می شود که باعث بروز مشکلات و آسیب های جبران ناپذیری به جامعه خواهد شد که نمونه بارز آن بالا رفتن سطح افسردگی و خودکشی در جوامع غربی است.

 

وی انقلاب ایران را نمونه بارز حاکمیت دینی در صده های اخیر بیان داشت و افزود: بعد از 14قرن از ظهور اسلام، انقلاب اسلامی ایران با محوریت حاکمیت دینی شکل گرفت و همین حاکمیت بعد از گذشت 37سال، نگرانی اصلی استکبار جهانی و هم پیمانانش است که انقلاب را اسلامی را بزرگترین مانع نفوذ و ورود می دانند.

 

حجت الاسلام احمدی ظهور شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی و برنامه های ماهواره ای را مهمترین ابزارهای دشمن برای نبرد در میدان جنگ نرم بیان کرد و گفت: دشمن برای براندازی نظام دینی، آخرین حربه اش تهدید فرهنگی است تا اثر دین را در زندگی اجتماعی کمرنگ کرده و منشأ انحرافات فکری و شبهات اعتقادی را در میان نسل جوان گسترش دهد.

 

هدف اصلی استکبار برای براندازی انقلاب، ایجاد اختلافات و تعارضات داخلی است

وی ورود نحله های انحرافی چون وهابیت و بهائیت، و ظهور روشنفکران غرب زده، را یکی از اصلی ترین تهدیدهای دشمن برشمرد و گفت: عدم حضور گسترده طلاب در چنین فضاهایی و عدم پاسخگویی به شبهات این نحله های انحرافی، تشخیص حق و باطل را برای نسل امروز دشوار خواهد کرد و باعث بروز تعارضات و به دنبال آن اختلافات و مشکلات داخلی خواهد شد که هدف اصلی استکبار جهانی نیز همین است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه نجف آباد، در ادامه بیان کرد: انقلاب، اسلام را جهانی کرد و استکبار جهانی انقلاب را به عنوان رقیب خود می دانند که وجود همین شبکه های اجتماعی هدف اصلی دشمن برای تبدیل انقلاب ایران به آندلسی دیگر است.

 

وی شکسته شدن حریم خانواده ها و از میان رفتن عزت و غیرت جامعه را اصلی ترین اهداف دشمن در جنگ نرم بیان داشت و افزود: امروز دشمن با شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی وارد حریم خانه ها شده است و وسایلی که باید خدمت رسانی به بشر می کردند باعث جدایی بشریت شده اند و شهروندی جای خودش را به شبکه بندی داده است.

 

برگزاری کرسی های آزاداندیشی راهکاری جدی برای مقابله با جنگ نرم است

حجت الاسلام احمدی در ادامه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری پیرامون فرهنگ و سبک زندگی اسلامی تصریح کرد: متاسفانه امروز تصمیم گیرنده و حرکت دهنده ما رسانه ها شده اند و ما به سمت غربی شدن در حال حرکت هستیم و این جدی ترین خطر برای جامعه است و هدف اصلی دشمن در این میان، غالب کردن فرهنگ غربی در جامعه است.

 

وی برگزاری کرسی های آزاداندیشی را از راهکارهای مقابله با جنگ نرم بیان داشت و گفت: طلبه و مبلغی که نتواند زمانه خودش را به درستی بشناسد، ایمن از آسیب ها نخواهد بود و شما به عنوان طلبه و روحانی باید به صورت جدی و منطقی و به دور از مزاح و سهل انگاری و سستی وارد عرصه جنگ نرم شوید./1306/202/ب3

ارسال نظرات