۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۳۰۲۸۶۳
به مناسبت هفته کتاب صورت گرفت؛

اهداء ۳ هزار جلد کتاب به کتابخانه کانون‌های مساجد قزوین

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین از اهدای ۳ هزار جلد کتاب و تجهیزات به کتابخانه کانون‌های مساجد استان به مناسبت هفته کتاب خبر داد.
حجت الاسلام علي رمضاني

حجت‌الاسلام علی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی گفت: 23 تا 30 آبان با عنوان هفته کتاب نامگذاری شده و این هفته فرصتی است تا بیش از پیش در راستای ترویج مطالعه و کتابخوانی اقدام شود.

 

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه بیشتر فعالان در کانون‌های مساجد را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند، افزود: بنابراین ترویج مطالعه در بین این قشر از اهمیت بالایی برخوردار است و از همین رو نیز اقداماتی در طول سال و هم‌چنین هفته کتاب برای ترویج مطالعه در کانون‌های مساجد صورت می‌گیرد.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اضافه کرد: اهداء بیش از 3 هزار جلد کتاب به کانون‌های مساجد و تجهیزات کتابخانه‌ای از جمله اقداماتی است که در هفته کتاب صورت می‌گیرد و با توجه به اینکه فعالان در کانون‌ها از سلایق مختلف و در رده‌های سنی متفاوت هستند، کتب اهدایی به کانون‌ها متنوع است.

 

فعالیت 120 کتابخانه در کانون‌های مساجد استان قزوین

حجت‌الاسلام رمضانی عنوان کرد: چاپ کتاب شعار سال با تیراژ 5 هزار جلد و انجام مسابقه‌ای در سطح استان از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته کتاب صورت می‌گیرد که برگزاری مسابقات کتابخوانی در کنار ایجاد رقابت در یک فضای سالم، ترغیب افراد به مطالعه را به دنبال دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نقش کتابداران در حوزه تشویق افراد به امر مطالعه از 44 نفر از کتابداران کتابخانه‌های دارای مجوز کانون‌های مساجد استان تقدیر می‌شود.

 

حجت‌الاسلام رمضانی در پایان گفت: در استان قزوین 120 کتابخانه کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت دارند که کتابخانه‌های کانون‌های مساجد به ویژه در روستاها نقش مهمی را در دسترسی آسان مردم به کتاب و ترویج مطالعه داشتند که در این هفته بازدیدهایی را از کتابخانه‌های کانون‌های مساجد سطح استان قزوین خواهیم داشت./955/302/ب3

 

ارسال نظرات