۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۳۰۲۸۶۷
ویژه طلاب؛

پذیرش دانشجوی کارشناسی‌ ارشد غیرحضوری در دانشگاه ادیان و مذاهب

خبرگزاری رسا ـ دانشگاه ادیان و مذاهب از طریق آزمون اختصاصی، از میان طلاب سراسر کشور در مقطع کارشناسی ‌ارشد غیرحضوری در رشته‌های کلام شیعه، مطالعات تاریخ تشیع، فرق تشیع، مذاهب اسلامی، تصوف و عرفان اسلامی، مذاهب فقهی، حکمت هنر اسلامی و فلسفه و کلام اسلامی دانشجو می‌پذیرد.
ثبت‌نام آزمون کارشناسي ارشد غيرحضوري دانشگاه اديان و مذاهب

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی از آغاز ثبت نام و پذیرش دانشجوی کارشناسی‌ارشد غیرحضوری(مجازی) اختصاصی طلاب سراسر کشور در هشت رشته خبر داد و گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب بر اساس مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور از طریق آزمون اختصاصی، از میان طلاب سراسر کشور در مقطع کارشناسی ‌ارشد غیرحضوری(الکترونیکی) در رشته‌های 1. کلام شیعه 2. مطالعات تاریخ تشیع 3. فرق تشیع 4. مذاهب اسلامی 5. تصوف و عرفان اسلامی 6. مذاهب فقهی 7. حکمت هنر اسلامی و 8. فلسفه و کلام اسلامی دانشجو می‌پذیرد.

 

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی جعفرطیاری دارا بودن مدرک سطح 2 حوزه‌های علمیه و یا دارا بودن مدرک کارشناسی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همراه با مدرک حوزوی و نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از نظر قانون وظیفه عمومی را از جمله شرایط ثبت‌نام در این آزمون عنوان کرد و افزود: دارندگان مدرک معادل، چنانچه شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه شماره 1 تحصیلات تکمیلی همراه با مدرک حوزوی یا مدرک سطح دو را دارا باشند نیز می‌توانند ثبت نام کنند. طلاب خارجی واجد شرایط، نیز بر اساس ضوابط و مقررات تعیین شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام و پذیرفته شوند.

 

وی تأکید کرد: داوطلبان باید حداکثر تا تاریخ 94/10/30، دوره کارشناسی و یا سطح دو حوزه علمیه خود را به اتمام رسانده و در صورت قبولی، هنگام ثبت‌نام باید اصل گواهی مربوطه را به دانشگاه ارائه کنند.

 

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی در خصوص زمان و چگونگی ثبت‌نام نیز گفت: علاقمندان به ثبت‌نام در این رشته‌ها می‌توانند تاریخ 94/08/10 لغایت 94/09/26 با مراجعه به پایگاه اینترنتی دانشگاه ادیان و مذاهب به نشانیww.urd.ac.ir و سامانه پذیرش و ثبت نام این دانشگاه به نشانیAzmoon.Urd.ac.ir و واریز مبلغ 300.000 ریال (سیصد هزار ریال) بصورت الکترونیکی از طریق این سامانه ثبت نام کنند.

 

جعفرطیاری در خصوص سهمیه رزمندگان و ایثارگران در این آزمون نیز گفت: داوطلبان ایثارگر طبق مقررات سازمان سنجش آموزش کشور از سهمیه برخوردار می‌باشند و با توجه به تصویب قانون جامع خدمات‌رسانی به رزمندگان و ایثارگران واجد شرایط براساس مصوبات مربوطه، 25% از ظرفیت پذیرش به رزمندگان و ایثارگران به شرط کسب حد نصاب نمره علمی اختصاص می‌یابد. و داوطلبان لازم است تا قبل از زمان برگزاری آزمون مدارک ایثارگری خود را به واحد آموزش دانشگاه ادیان و مذاهب تحویل دهند.

 

وی تاریخ برگزاری این آزمون را ساعت 9 صبح روز جمعه 94/10/4 اعلام کرد و افرود: این آزمون به صورت تستی (چهار گزینه‌ای) خواهد بود و داوطلبان باید دو روز قبل از زمان برگزاری آزمون با مراجعه به پایگاه اینترنتی دانشگاه ادیان و مذاهب به نشانی www.urd.ac.ir و یا سامانه ثبت نام دانشگاه به نشانیAzmoon.Urd.ac.ir نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام نمایند و در روز آزمون در دانشگاه ادیان و مذاهب، واقع در قم، شهرک پردیسان، مقابل مسجد امام صادق(ع) حضور به هم رسانند.

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی در خصوص نحوه برگزاری کلاس­‌ها نیز گفت: طلاب پس از شرکت در آزمون و قبولی به عنوان دانشجوی رسمی دانشگاه مشغول به تحصیل خواهند شد و تمامی کلاس‌های آنان به صورت اینترنتی است و دانشجو پس از دریافت کد دانشجویی، از بهمن ماه دروس خود را در سامانه آموزش مجازی دانشگاه به آدرس vu.urd.ac.ir مشاهده خواهد کرد. همچنین تمام دروس در هر ترم به صورت صوت، فیلم و جزوه در سامانه قابل دانلود است و لذا دانشجو نیازی به خرید کتاب و حضور در محل دانشگاه ندارد مگر در زمان تطبیق مدارک و آزمون پایان ترم که امتحانات هم پس از اتمام ترم، تنها در یک روز برگزار می‌شود.

 

جعفرطیاری دوره آموزشی کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه ادیان و مذاهب را در چهار ترم تحصیلی و به صورت آموزش محور عنوان کرد و افزود: پس از اتمام دوره آموزشی مدرک رسمی کارشناسی‌ارشد مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشجویان اعطا خواهد شد.

 

وی در خصوص شهریه دانشجویان پذیرفته شده نیز گفت: میزان شهریه براساس قوانین وزارت علوم و مصوبه هیأت امنای دانشگاه ادیان و مذاهب دریافت خواهد شد و هزینه­‌های مازاد از دانشجو اخذ نمی­‌گردد./908/د101/ف

منبع: روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب

ارسال نظرات