۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۳۰۲۸۷۶
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

کتابخوانی راهی به سوی کسب معارف دینی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه کتاب به عنوان یکی از کالاهای ضروری باید در سبد زندگی خانوار‌ها قرار گیرد، گفت: کتابخوانی راهی به سوی کسب معارف دینی است.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت‌الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، گفت: کتاب در حقیقت محصول فکر و اندیشه و بخشی از عمر نویسندگان است و نقش یک مشاور خوب و همیشه دردسترس را برای انسان ایفا می‌کند.

 

وی در ادامه با اشاره به کارکردهای کتاب ادامه داد: کتاب در حقیقت رفیقی خوب بوده که در همه جا قابل حمل بوده و همیشه می‌توانیم از آن بهره ببریم.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: ما با مطالعه کتاب‌های برگرفته از اطلاعات و دانش صحیح می‌توانیم راه درست زندگی را بیاموزیم و با چند ساعت مطالعه از نتایج آن در زندگی بهره فراوان ببریم.

 

این مسؤول خاطرنشان کرد: کتابخوانی راهی به سوی کسب معارف دینی است و ما با خواندن کتاب‌هایی همانند قرآن کریم و تفاسیر روایت شده از ائمه معصومین(ع) با خدای خود بیشتر آشنا می‌شویم.

 

کتاب به عنوان یک کالای ضروری باید در سبد زندگی خانوار‌ها قرار گیرد

حجت‌الاسلام عباسی با بیان اینکه کتاب محصول نوشتن است، عنوان کرد: در اولین سوره قرآن کریم به خواندن تشویق شده‌ایم و در سوره قلم خدای متعال به قلم که وسیله نوشتن است قسم یاد کرده است چراکه قلم می‌تواند در راستای تکامل انسان و رسیدن به مراتب عالیه را برای وی فراهم سازد.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه کتاب به عنوان یکی از کالاهای ضروری باید در سبد زندگی خانوار‌ها قرار گیرد، گفت: ما می‌توانیم در اوقات فراغت فراوان زندگی برای مطالعه استفاده کنیم و در مکان‌هایی همانند قطار‌ها، اتوبوس‌ها و داخل مغازه‌هایی که مشتری ندارند فرصت بسیار ارزشمندی برای کتابخوانی وجود دارد که در افزایش اطلاعات ما بسیار مفید است./955/303/ب2

ارسال نظرات