۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۳۰۲۹۳۴
آیت الله مهمان نواز:

بصیرت‌افزایی مهم ترین پیش نیاز مقابله با تهاجم فرهنگی است/ ولایت فقیه کامل‌ترین مصداق حجت الهی

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله مهمان‌نواز با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان برای تضعیف روحیه معنوی و دینی مردم جامعه، گفت: بصیرت‌افزایی و آگاهی بخشی به خانواده‌ها در جامعه اسلامی، مهم ترین پیش‌نیاز مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.
آيت الله مهمان نواز- ديدار با مديران تبليغات اسلامي آيت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز در دیدار با مدیرکل و مسؤولان نهاد تبلیغات اسلامی استان، با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان برای تضعیف روحیه معنوی و دینی مردم جامعه، اظهار کرد: تهاجم فرهنگی دشمنان منجر به بروز آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های اخلاقی در جامعه می شود به همین دلیل همه مسؤولان به ویژه متولیان بخش فرهنگی و اجتماعی وظیفه دارند با این تهاجم همه جانبه مقابله کنند.

 

وی با بیان اینکه بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به خانواده ها در جامعه اسلامی، مهم ترین پیش نیاز مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است، افزود: برون رفت از آسیب های اجتماعی با تربیت صحیح فرزندان و خودسازی صورت می گیرد که لازمه این امور نیز داشتن بصیرت و آگاهی در زمینه سبک زندگی اسلامی است.

 

آیت الله مهمان نواز خاطرنشان کرد: در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی بهترین و کامل‌ترین مرجع روشن‌گری و بصیرت افزایی ولی فقیه است چرا که ولایت فقیه کامل ترین و عالی ترین مصداق حجت الهی محسوب می شود.

 

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در مقطع فعلی کشور و نظام اسلامی پشتیبانی از ولایت فقیه و شناخت و عمل به فرمایش های رهبری دینی جامعه، کشور و نظام و انقلاب اسلامی را از هر گونه خطری حفظ می‌کند.

 

وی با اشاره به نقش ویژه روحانیت در این زمینه، افزود: پیش از انقلاب روشن گری ها و پیشگامی های روحانیت نقش عمده و اصلی را در پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی داشت و پس از انقلاب نیز در طول بیش از سه دهه گذشته با پیروی مردم از روحانیت و تلاش مسؤولان و متولیان، کشتی انقلاب از طوفان فتنه ها به سلامت عبور کرده است.

 

آیت الله مهمان نواز با بیان اینکه در این عالم همه مسؤولیت دارند، اضافه کرد: انسان نسبت به خود و جامعه اطراف خویش مسؤولیت داشته و خداوند نیز هیچ کس را بدون فلسفه و حکمت و مسؤولیت به این دنیا راه نداده است به همین دلیل همه افراد باید تلاش کنند مسؤولیت و نقش خود را در این دنیا به خوبی ایفا کنند.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند راه های خودسازی و حرکت به سوی کمال را به وسیله انبیاء و ائمه اطهار(ع) به انسان ها نشان داده است، اظهار کرد: در این زمینه در آموزه های اسلامی و آیات قرآن برای انسان حدود و ثغوری تعیین شده که همه ملزم به رعایت آن هستند.

 

آیت الله مهمان نواز با بیان اینکه این حدود همان صراط مستقیم بوده که با فطرت الهی انسان نیز سازگار است، خاطرنشان کرد: انسان باید در حین حرکت در این مسیر از غضب الهی خوف و به فضل او امید داشته باشد زیرا همه نعمت ها و داشته ها از آن خداوند بوده و او بر همه مسائل ما آگاه است.

 

وی تصریح کرد: باید مسؤولان و متولیان فرهنگی و مذهبی جامعه به ویژه نهاد روحانیت تلاش کنند حاضر و ناظر بودن خداوند بر تمام اعمال و احوال را در بین انسان ها نهادینه کنند تا با خوف و رجاء و درونی شدن ارزش های اسلامی، انسان ها در صراط مستقیم حرکت کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات