۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۳۰۲۹۴۵
استاد حوزه علمیه سیرجان:

کاهش جمعیت رکود اقتصادی و فرهنگی را به دنبال دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه سیرجان با بیان این‌که کاهش جمعیت، رکود اقتصادی و فرهنگی را به دنبال دارد، گفت: باورهای اجتماعی سبب شده که انسان‌ها توکل به خدا را از دست بدهند و نتوانند دین خدا را در زندگی‌های خود اجرایی کنند.
کاهش جمعيت

حجت الاسلام احمد زینل پور، استاد حوزه علمیه سیرجان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: رفاه طلبی بعضی از افراد در جامعه، دلیلی بر کاهش جمعیت شمرده می شود.

 

وی افزود: مهم ترین اثر منفی کاهش جمعیت در کشور این است که جمعیت جوانان در جامعه کم و افراد پیر بیشتر می شوند و دیگر جمعیت فعالی را در جامعه مشاهده نمی کنیم.

 

حجت الاسلام زینل پور با اشاره به این که کاهش جمعیت، رکود اقتصادی و فرهنگی را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه یکی دیگر از مشکلات کشور در بین مردم نبود زاد و ولد است.

 

وی با بیان شعار زندگی بهتر با فرزند کمتر، ابراز داشت: شعاری که در بین مردم بوجود آمده یک تفکر اشتباه است که اگر مردم کمی بصیرت داشته باشند دیگر فریب تفکرات اشتباه را خود راه نمی دهند.

 

استاد حوزه علمیه یادآور شد: مردم امروزه فقط به فکر خود بوده اند و دیگر به جامعه و آینده آن فکری نمی کنند و اگر مردم این تفکر داشته باشند، دیگر جامعه ی خوبی را نمی توانیم برای فرزندانمان ایجاد کنیم.

 

وی با توجه به این که وضع اقتصادی، دلیل دیگری در کاهش جمعیت در کشور است، بیان داشت: باور های اجتماعی سبب شده که انسان ها توکل به خدا را از دست بدهند و نتوانند دین خدا را در زندگی های خود اجرایی کنند.

 

حجت الاسلام زینل پور تأکید کرد: جوانان ازداواج را جدی بگیرند و به وضع اقتصادی خود نگاه نکنند زیرا خداوند در قرآن کریم فرموده که شما ازدواج کنید و من از فضل خودم شما را بی نیاز می کنم.

 

وی با بیان این که باور های مردم نسبت به دین تغییر کرده اند، ابراز داشت: داخل شدن زندگی غربی با وسایلی همچون ماهواره و اینترنت سبب شده که انسان زندگی اسلامی خودش را فراموش کند.

 

استاد حوزه علمیه سیرجان اظهار داشت: مسؤولان همان طور که برای خرید ماشین انواع وام ها با سود کم برای مردم وضع می کنند همین کارها را برای ازدواج جوانان هم انجام دهند.

 

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ ازدواج باید در جامعه به شکل جدی تری شکل بگیرد تا جوانان با شور و شوق فراوان به دنبال ازدواج بروند.

 

وی در پایان گفت: علاوه بر این که روحانیان در تبلیغ خود اثرات و مضرات کم شدن جمعیت کشور را بگویند، رسانه ها هم همچون دیگر تبلیغات خود در صدا و سیما این کار را انجام دهند./9707/302/ب2

ارسال نظرات