۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۳۰۲۹۵۴
معاون تهذیب مدرسه علمیه عالی طالبیه تبریز:

کارگاه تلبس در مدرسه علمیه طالبیه تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه طالبیه از برگزاری کارگاه تلبس در این مدرسه علمیه خبر داد و گفت: این کارگاه در روز های پنجشنبه و جمعه این هفته برای طلاب مدرسه طالبیه و سفیران هدایت تبریز برگزار می‌شود
حجت الاسلام سيد ودود اصل نژاد

حجت الاسلام سید ودود اصل نژاد، معاون تهذیب مدرسه علمیه عالی طالبیه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از برگزاری کارگاه تلبس در این مدرسه علمیه خبر داد و اظهار داشت: این کارگاه در روز های پنجشنبه و جمعه این هفته برای طلاب مدرسه طالبیه و سفیران هدایت تبریز  برگزار خواهد شد.


وی با بیان این که لباس روحانیت لباس مقدسی است و یک طلبه باید متعهد باشد که تا آخر عمر این لباس را بر تن داشته باشد، گفت: یکی از مهم ترین راه های دفاع از این جایگاه اجرای قوانین و آئین نامه های تلبس است.


این استاد حوزه علمیه به شرایط احراز صلاحیت این طلاب برای پوشیدن لباس مقدس روحانیت اشاره کرد و گفت: طلابی که پایه پنج خود را با موفقیت به اتمام رسانده و مراحل آمار و بررسی و دیگر شرایط این بخش را گذرانده و در مصاحبه علمی نیز قبول شوند می توانند ملبس به لباس مقدس روحانیت شوند.


معاون تهذیب مدرسه علمیه طالبیه تبریز با بیان این که لباس و جایگاه روحانیت بسیار والا و ارزشمند است، تصریح کرد: باید از خدشه دار شدن این جایگاه جلوگیری شود، شأنیت لباس روحانیت در درجه اول باید از سوی خود طلاب و روحانیان حفظ شود.


وی حفظ شأن لباس روحانیت را یک رسالت مهم طلاب حوزه دانست و خاطرنشان کرد: گفتار، اعمال، اخلاق و علم یک طلبه و روحانی می تواند در حفظ و ارتقای جایگاه لباس مقدس روحانیت بسیار اثرگذار باشد، رفتاری که سبب تضعیف جایگاه لباس شود نباید از یک طلبه دیده شود.


حجت الاسلام اصل نژاد با بیان این‌که هدف از پوشیدن لباس روحانیت دعوت جامعه به دین خدا، ترویج اخلاق، آشنایی مردم با احکام و پاسخ دادن به سؤالات شرعی و دینی است، اذعان داشت: مردم به طلاب و روحانیون ما اعتقاد دارند و نباید رفتار ناشایست یکی از آنها موجب رنجش مردم شود.


وی طول این دوره از کارگاه تلبس را دو روز دانست و افزود: این کارگاه با حضور اساتید مجرب در موضوعات مباحث تجوید، احکام کارگاهی، اخلاق و تبیین شأن لباس روحانیت در روزهای پنجشنبه و جمعه در مدرس دیانت تبریز برگزار خواهد شد.


معاون تبلیغ این مدرسه علمیه لباس روحانیت را لباس شاخص و روحانیت را جزء خواص جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: روحانیت شاخص هدایت در مسیر صحیح بندگی و شناخت دوست از دشمن می باشد، روحانی باید اتم مصداق بصیرت در جامعه باشد./854/302/ب2

ارسال نظرات