۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۳۰۲۹۶۱

چند خبر کوتاه از سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رسا ـ سرانه فضای مطالعه 60 سانتی متر مربعی برای سیستان و بلوچستان، جمع آوری بیش از 22 میلیارد ریال زکات در استان و کمک 18 میلیون ریالی خیرین نیکوکار به ایتام هامونی اهم اخبار کوتاه سیستان و بلوچستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در زاهدان، اسفندیار زیدآبادی مدیرکل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: 57کتابخانه نهادی و10 کتابخانه مشارکتی در استان فعالیت دارند که در این تعداد کتابخانه بیش از 500هزار جلد کتاب موجود است.

 

وی با بیان اینکه 45هزارنفر در کتابخانه های عمومی سطح استان عضو هستند، افزود: سرانه مطالعه غیر درسی 11دقیقه و38ثانیه در روز است که نسبت به میانگین کشوری در رتبه 26 قرار داریم.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، سرانه فضای مطالعه در استان را 60 سانتی متر مربع اعلام کرد و خاطرنشان کرد: سرانه فضای کتابخانه ای، تعداد اعضای کتابخانه و سرانه مطالعه را از شاخصهای مهم فرهنگی در حوزه کتاب است.

 

زیدآبادی با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: قدردانی از کتابداران، کتابخوانان و فعالین حوزه کتاب و کتابخوانی در مراسم تکریم مقام کتابدار و ترویج گفتمان کتابخوانی،نشست با مسئولین استانی، برگزاری جلسات نقد و تحلیل کتاب، برگزاری دوره های آموزش مادران قصه گو، نشست کتاب خوان، تجدید میثاق با آرمانهای شهدا و برگزاری شب شعر در کتابخانه ها از مهمترین برنامه های اداره کل کتابخانه های عمومی استان در هفته کتاب است.

 

جمع آوری 22 میلیارد ریال زکات در استان
علیرضا دهقان، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: امسال از 22 میلیارد و 318 میلیون و 262 هزار و 220 ریال زکات جمع آوری شده به محرومان و افراد نیازمند این استان اختصاص داده می شود.


وی ادامه داد: عاملان افتخاری در هر روستا پس از طی مراحل گزینش و ارائه معرفی نامه به دبیرخانه شورای زکات به عنوان رابط امداد در روستا در راستای ترویج و جمع آوری زکات فعالیت می کنند.

 

وی افزود: زکات جمع آوری شده در روستاهای استان با همکاری شورای روستا و روحانیون محل هزینه کرد آن در همان منطقه با اولویت امور نیازمندان و محرومان مشخص خواهد شد.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان بیان کرد: براساس دستورالعمل ارسال شده 60 درصد زکات جمع آوری شده در مناطق مختلف استان صرف رفع نیازهای مستمندان و 30 درصد آن برای اجرای طرح های عمرانی برنامه ریزی شده است.

 

دهقان گفت: تاکنون 15 پروژه احداثی مختص امور دینی، مساجد، خانه عالم، بوده و 6 مورد مربوط به مرمت و بهسازی است.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در 6 ماهه اول سال جاری 3 فقره کمک هزینه جهیزیه به ارزش 60 میلیون ریال، پرداخت 160 میلیون و 500 هزار ریال کمک هزینه تحصیلی به 162 نفر و ... از محل جمع‌ آوری زکات از جمله اقدامات این حوزه در استان بوده است.


کمک 18 میلیون ریالی خیرین نیکوکار به ایتام هامونی
ناصر حاتمی مقدم، مدیر کمیته امداد هامون با اعلام این خبر اظهار کرد: کمیته امداد امام (ره) شهرستان هامون با هدف شناسایی نیازمندان واقعی و توزیع و جمع اوری مناسب کمک های مردمی اقدام به اجرای طرح های مختلف کرده است.

 

وی افزود: طرح طاها، محسنین ، اکرام ایتام، رضوان ، شفا ، کوثر ، تکریم سالمندان و ... از جملگی گواه این مدعاست.

 

مدیرکمیته امداد هامون بیان کرد: با توجه به تدابیر این نهاد مقدس رسیدگی به نیازها و مشکلات اقتصادی محرومان و مستمندان، فقرا ، ایتام ، سالمندان ، معلولان و ناتوانان جسمی و سرپرستان با حفظ کرامات انسانی در سطح منطقه از جمله اقدامات مهم سال جاری است.

 

حاتمی مقدم گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته ، پس از اتمام طرح های اجرا شده کمک های نقدی و غیر نقدی خیرین نیکوکار شامل خوراک و پوشاک به این خانواده ها اهدا خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: در همین راستا توسط خیرین مقیم استانتهران 74 کیلو گرم گوشت گرم گوسفندی به ارزش 18 میلیون و 500 هزار ریال در بین ایتام شهرستان هامون توزیع شده است./831/203/ب2

ارسال نظرات