۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۳۰۳۰۱۶
با محوریت امامزادگان و بقاع متبرکه؛

طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم با حضور بیش از 12 هزار قرآن آموز در آذربایجان غربی اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: تاکنون 12 هزار و 731 قرآن آموز در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در آذربایجان غربی ثبت‌نام کرده‌اند.
دوره هاي آموزشي قرآن ويژه همسران و فرزندان طلاب

حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: طرح سراسری تربیت حافظان قرآن کریم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت الی 5 میلیون حافظ و قاری قرآن در کشور، اجرا می شود.

  

وی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به عنوان متولی فعالیت های قرآنی از سال اجرای طرح سراسری تربیت حافظان قرآن کریم را با سهمیه های مشخص در استان های مختلف آغاز کرده است.

 

حجت الاسلام جوانبخت تصریح کرد: سهمیه اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در چهارمین سال اجرای طرح تربیت حافظان قرآن، 15 هزار نفر است که تا کنون موفق به جذب و آموزش 12هزار و 731 نفر شده است.

 

وی گفت: این تعداد قرآن آموز زیر نظر 171 نفر از مربیان قرآن مشغول فراگیری و حفظ کلام الله مجید هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اجرای طرح مورد اشاره از سال 1391 آغاز شده‌است، اضافه کرد: همچنان با قوت و قدرت اجرای این طرح آموزشی در استان همگام با مناطق مختلف کشورمان ادامه دارد، تا اینکه چشم‌انداز ترسیم شده در کشور تحقق پیدا کند.

 

حجت الاسلام جوانبخت با بیان اینکه کلاس‌های قرآن مورد اشاره با محوریت امامزاده‌ها و بقاع متبرکه در استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌هایی که بقعه متبرکه وجود ندارد، با مسافت بقاع تا شهر طولانی است، کلاس‌ها در مساجد برگزار می‌شود./936/303/ب3

ارسال نظرات