۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۳۰۳۰۳۸
امام جمعه عجب شیر:

قرآن ضامن رستگاری و هدایتگر راه بشر است

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام شربیانی قرآن ضامن رستگاری و هدایتگر راه بشریت بوده و برای عبور سالم از معبر پر خطر دنیا باید در زندگی و حیات زودگذر خود به قرآن و اهل بیت(ع) تمسک کنیم.
حجت الاسلام محمود شربياني، امام جمعه عجب‌شير

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا در تبریز، حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر در مراسم صبحگاهی 40 ختم قرآن در مسجد جامع این شهرستان، اظهار داشت: قرآن کتاب هدایت و برای تمام شؤون زندگی بشریت است.

 


وی با بیان این‌که مفاهیم و فرهنگ قرآنی باید در تمامی شئونات زندگی انسان جاری شود، افزود: این فرهنگ می تواند دستیابی به اهداف والای اسلامی را میسر کند و انسان را در نهایت کمال خود و در حد نهایت عروج معنوی و کمالی هدایت و بالا برد.

 


امام جمعه عجب شیر با تأکید بر جایگاه و اهمیت فرهنگ و شیوه زیستن، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب از سال های گذشته نسبت به توطئه های دشمنان و تهاجم فرهنگی آنان هشدار داده است که این امر نشان از اهمیت و جایگاه فرهنگ در تعاملات انسانی دارد.

 


وی قرآن را مهم ترین و اساسی ترین کتاب برای جوامع بشری دانست و هدایت قرآن را با قوام ترین مسیر عنوان و تصریح کرد: قرآن ضامن رستگاری و هدایتگر راه بشریت بوده و برای عبور سالم از معبر پر خطر دنیا باید در زندگی و حیات زودگذر خود به قرآن و اهل بیت(ع) تمسک کنیم.

 


امام جمعه عجب شیر، با بیان اینکه قرآن را باید شناخت چراکه شناختن آن بر هر انسانی ضروری است، ابراز داشت: قرآن هدایت کننده بشریت در برابر انحراف ها و پلیدی ها بوده و ترویج بیش از پیش آموزه های قرآنی در جامعه ضروری است.

 


حجت الاسلام شربیانی انس با قرآن و تدبر و تفکر در مفاهیم آن را مورد تأکید قرار داد و افزود: قرآن را باید فهمید چرا که فهم آن راهگشای انسان به سوی معارف بزرگ عرفانی و معنوی است و رسیدن به هدایت این کتاب شریف است.

 


وی با اشاره به همیشگی بودن این کتاب برای زندگانی بشریت، گفت: قرآن متعلق به زمان یا گروه خاصی نیست، بلکه به همه اعصار و امت ها تعلق داشته و هر انسانی که به تلاوت قرآن بپردازد، آیات آن با گوشت و خون او آمیخته و روح او با معنویات عجین می شود./854/202/ب1

ارسال نظرات