۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۳۰۳۰۶۰
معاون تبلیغ مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین:

اقامه نماز سبب اثبات اعتقاد به توحید، نبوت و امامت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین گفت: توحید و اعتقاد به خدا باید به صورت قلبی باشد نه زبانی و باید در نماز حضور قلب داشته باشیم از این رو با اقامه کردن نماز اعتقاد به توحید، نبوت و امامت ثابت می‌شود.
حجت الاسلام اکبر رمضاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام اکبر رمضانی معاون تبلیغ مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین ظهر امروز در مسجد امام حسن عسکری با اشاره به ضرورت ادای نماز، گفت: اینکه بعضی از افراد فکر می‌کنند اگر نماز نخوانند باز هم مومن هستند و از خداوند می خواهند مشکلاتشان را برطرف کند اینها افرادی هستند که به قرآن و روایات اعتقادی ندارند.

 

وی در ادامه افزود: کسی‌که نماز می‌خواند باید بداند نماز فقط برپا کردن ظاهری آن نیست بلکه در واقع با ادای آن اصول دینش را به معرض بروز و ظهور می‌گذارد.

 

توحید و اعتقاد به خدا باید به صورت قلبی باشد

این کارشناس دینی با بیان اینکه توحید و اعتقاد به خدا باید به صورت قلبی باشد نه زبانی ابراز کرد: باید در نماز حضور قلب داشته باشیم از این رو با اقامه کردن نماز اعتقاد به توحید و نبوت و امامت همگی ثابت می‌شود.

 

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: طبق آیات قرآن اگر انسان نماز نخواند در روز قیامت از جهنمیان خواهد بود، افراد زیادی هستند که برچسب اسلام و تشیع بر روی آنان زده شده اما چون تارک الصلاة هستند از جهنمیان خواهند بود از این رو خداوند طبق آیه قرآن به وعده خود عمل می‌کند.

 

حجت الاسلام رمضانی با بیان اینکه انسان با نماز خواندن اعتقاد باطنی خود را بروز می‌دهد، تصریح کرد: در روایات نقل شده که اگر دیدید کسی نماز می‌خواند به یقین بدانید آن فرد انسان معتقدی است.

 

با خواندن نماز اعتقاد به فروع دین هم ثابت می‌شود

این کارشناس فرهنگی ابراز کرد: با خواندن نماز اعتقاد به فروع دین هم ثابت می‌شود به عنوان نمونه ما وقتی می‌خواهیم بعد از سجده قیام کنیم ذکر بحول الله و قوته اقوم و اقعد را می‌گوییم یعنی با قوت و قدرت خداوند متعال است که می‌ایستم و می‌نشینم.

 

این کارشناس مذهبی در ادامه به روایتی از امام معصوم اشاره کرد که می‌فرماید: با ذکر بحول الله تشیع از فرقه‌های دیگر نظیر جبر و تفویض جدا می‌شود با گفتن این ذکر انسان اعتقاد قلبی خود را بیان می‌کند.

 

حجت الاسلام رمضانی اظهار کرد: اگر کسی نمازش ریاکارانه باشد و اعتقاد قلبی به آنچه می‌خواند نداشته باشد در این حالت نفاق چهره خود را نشان می‌دهد و در چنین فضایی این افراد دچار مشکلات عمیق اعتقادی می‌شوند.

 

وی در پایان گفت: در قرآن در همان آیه که می‌فرماید نماز بخوانید در همان آیه هم می‌فرماید با مردم خوب صحبت کنید یعنی اگر کسی بد دهان باشد به نصف قرآن عمل کرده در حالی که باید به کل قرآن عمل کند و این خیلی مهم است که خداوند در قرآن خوش زبانی را در کنار نماز آورده./873/202/ب1

ارسال نظرات