۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۳۰۳۰۶۳

مراسم گرامیداشت شهیدان گمنام دارالحدیث برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامیداشت شهیدان گمنام با حضور طلاب، دانشجویان و خانواه شهدا در مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث قم برگزار شد؛ حجت الاسلام آقا میری سخنران این مراسم بود که به تبیین ضرورت پاسداشت مقام شامخ شهدا پرداخت.
يادواره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت شهیدان گمنام، ظهر امروز با حضور طلاب، دانشجویان و خانواه شهدا در تالار شیخ صدوق مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث قم برگزار شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام سیدحسین آقا میری، استاد حوزه و دانشگاه، به بیان ضرورت برپایی مراسم پاسداشت مقام شهدا پرداخت و گفت: افرادی که در زندگی از خدا صحبت می‌کنند، نشانه دینداری آن‌ها نیست، بلکه افرادی که انحرافی از مسیر حق نداشته‌اند، به ایمان کامل رسیده‌اند.

 

حجت الاسلام آقا میری بیان کرد: جنگ میان جبهه حق و باطل از زمانی که انسان پا به عرصه دنیا گذاشته وجود داشته است و تا زمانی که دنیا برقرار باشد، این مبارزه برقرار است.

 

وی در ادامه سخنانش به رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در جنگ تحمیلی 27 کشور از رژیم صدام را حمایت می‌کردند و در ایران از 17 ملیت مختلف اسیر جنگی گرفته است و بیشترین حمایت‌های نظامی را کشورهای مذاکره کننده به عراق کرده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: تمام کشورهای عربی برای نابودی جمهوری اسلامی در جنگ به کشور عراق کمک کردند و تنها کشور سوریه در این جنگ از ایران حمایت می‌کرد.

 

حجت الاسلام آقا میری عنوان داشت: جنگ تحمیلی در زمانی اتفاق افتاد که ارتش ایران از هم پاشیده شده بود و سپاه و بسیچ تشکیل نشده بود، به گونه‌ای که صدام در نظر داشت که سه روزه تهران را تصرف کند، اما با مقاومت و ایثار رزمندگان هشت سال در برابر این رژیم مقاومت کردیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: افردی که در این زمان فرهنگ ایثار و شهادت طلبی و رشادت‌های رزمندگان اسلامی را هشت دفاع مقدس شبهه افکنی می‌کنند در حقیقت مبانی و آرمان‌ها انقلاب اسلامی را باور ندارند.

 

وی با اشاره به رهنموهای امام راحل مبنی بر اینکه زمانی که دشمن از رفتار شما تعریف و تجمید کرد، باید نگران شوید، گفت: رزمندگان اسلام با شجاعت در برابر استکبار جهانی ایستادگی کردند و همانند برخی از مسؤولان مذاکرات نبودند که در جنگ یک اسلحه به دست نگرفته‌اند و تیری به سوی دشمن نیانداخته‌اند، اما در این زمان با ترس می‌گویند که اگر این توافق انجام نمی‌شود ایران مورد هجمه‌های موشک‌های آمریکایی قرار می‌گرفت.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنانش به مددهای غیبی الهی در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جنگ تحمیلی تنها بر اساس معادله‌های نظامی برنامه‌ریزی نشده، بلکه مددهای غیبی الهی و توسل رزمندگان اهل بیت(ع) سبب پیروزی آن‌ها در بسیاری از عملیات‌های جنگی شده است.

 

حجت الاسلام آقا میری در پایان سخنانش ابراز کرد: شهیدان هشت سال دفاع مقدس نه تنها الگویی برای مردم و نسل جوان ایران هستند، بلکه الگو و سرمشق برای تمام مردم کشورهای جهان هستند و فرهنگ ایثار و شهادت سبب ترویج معارف اسلام در کشورهای آفریقای و اروپایی شده است./998/پ202/ف

ارسال نظرات