۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۳۰۳۰۷۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

اجتماع اربعین حسینی کانون وحدت و هم‌گرایی دنیای اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به در پیش بوده اربعین حسینی، گفت: پیاده روی باشکوه اربعین حسینی کانون وحدت و هم گرایی دنیای اسلام است.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در پنجمین گردهمایی مدیران تبلیغات اسلامی استان در محمود آباد با اشاره به در پیش بوده اربعین حسینی گفت: پیاده روی باشکوه اربعین حسینی کانون وحدت و هم گرایی دنیای اسلام است.

 

وی افزود: اعجاز نهضت عاشورایی حرکت سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش را می توانیم در حضور پرشکوه و عظیم مردم در مراسم هر سال پیاده روی میلیونی اربعین حسینی(ع) مشاهده کنیم.

 

حجت الاسلام شکریان قدرت بسیار اثر گذار مناسبت های مذهبی و به ویژه مراسم پیاده روی اربعین حسینی(ع) در ایجاد وحدت میان جوامع اسلامی را ویژگی عمده این برنامه ها دانست و خاطرنشان کرد: با وجود فتنه انگیزی های دنیای استکبار و شرایط بسیار حساس منطقه به ویژه در کشور عراق و سوریه، اجرای مناسبت های گوناگون مذهبی و به ویژه مراسم باشکوه اربعین حسینی(ع) خود عامل وحدت کشورهای اسلامی خواهد شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه با بیان این که اربعین حسینی به جهانیان نشان خواهد داد که شیفتگان و عاشقان امام حسین(ع) با همه وجود در راه اباعبدالله حسین(ع) و آرمان هایش ایستاده اند و جانفشانی می کنند، ادامه داد: به حتم اجتماع عظیم اربعین حسینی که نماد وحدت و همدلی امت اسلامی است بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی خواهد کرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، هویت اصلی انقلاب اسلامی را بر گرفته از سیره نبی مکرم اسلام(ص)، ائمه اطهار و به ویژه قیام عاشورایی حضرت سید الشهدا(ع) دانست و خاطر نشان کرد: الگوی حکومت داری ایران اسلامی برگرفته از فلسفه حسینی است و روح ایثار و فرهنگ شهادت در قانون اساسی تبلور یافته و سه وظیفه مهم مبارزه با صهیونیسم، دفاع از مظلومان منطقه و جهان و مبارزه با استکبار و استبداد در آن برجسته است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به اهمیت برگزاری امسال پیاده روی اربعین حسینی با توجه به شرایط بسیار خاص کشور عراق و منطقه تصریح کرد: مسؤولان مربوطه برای رفاه بیشتر زائران کشور در مراسم اربعین حسینی(ع) و برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم معنوی از هیچ کوششی دریغ نکنند و از اکنون باید به فکر رفع کاستی های موجود در برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) باشند.

 

این مسؤول فرهنگی با اشاره به این که گروه های تروریستی، تکفیری مستقر در عراق مدت ها است در پی ایجاد رعب و وحشت در فضای برگزاری این مراسم معنوی هستند، گفت: با توجه به فضای ترس ایجاد شده از سوی گروه های تروریستی، تکفیری اما مسلمانان در مراسم اربعین حسینی(ع) حضوری پرشور خواهند داشت و خود این حضور میلیونی تأثیرات بسیاری در حل مسائل اجتماعی، سیاسی و دینی کشور عراق و منطقه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام شکریان در ادامه افزود: قیام امام حسین(ع) و یاران باوفایش برگرفته از ارزش های والایی چون جهاد، امر به معروف و نهی از منکر و همه خوبی ها است که همه می توانند از آن برای خود الگوسازی کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، حضور میلیونی زائران اربعین حسینی در کربلا را نشان دهنده عزت اسلام و مسلمین دانست و گفت: این حضور میلیونی پیام های مهمی برای دشمنان اسلام ناب دارد. 

 

وی با بیان این که اربعین حسینی یکی از روزهای بزرگ الهی است، افزود: امروز ملت های دنیا شاهد این عظمت اسلام و دلباختگی مردم به ائمه بویژه امام حسین (ع) هستند. 

 

حجت الاسلام شکریان اظهار داشت: نهضت عاشورا برای رساندن ندای مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش پیام رسانانی دارد که در رأس آن حضرت امام سجاد(ع) و زینب کبری (س) قرار دارد. 

 

وی با بیان این که امروز کربلا کانون توجه بسیاری از ملت ها شده است، افزود: اجتماع بزرگ جهانی دوستداران اهل بیت(ع) نشان از وحدت پیروان مکتب آن حضرت دارد. 

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که حضور میلیون ها زائر در کربلا نشان از دلدادگی، عشق و علاقه قلبی به خاندان عصمت و طهارت(ع) است، تصریح کرد: هدف قیام و نحوه قیام امام حسین(ع) منحصر به فرد بوده و امام به خاطر مظلومیتش چهره‌ای شناخته شده در جهان است./950/202/ب1

ارسال نظرات