۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۳۰۳۰۹۶

مسابقات استانی قرآن کریم در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ سی‌ و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در تبریز برگزار خواهد شد.
مسابقات قرآني

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از برگزاری سی‌ و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در تبریز خبر داد و اظهار داشت:  این مسابقات 28 آبان در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.


وی خاطرنشان کرد: 307 شرکت کننده در این مسابقات بالای 18 سال که از مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافته اند، در شش رشته از جمله مدیحه سرایی، ابتهال، اذان و ... با یکدیگر رقابت خواهند کرد و نفرات برتر مسابقات استانی به مسابقات کشوری که در پایان امسال برگزار می شود، راه می یابند.


حجت الاسلام مصائبی با بیان این‌که برادران در سالن 29 بهمن و خواهران نیز در تالار قرآن اداره کل اوقاف با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت، گفت: طبق برنامه ریزی این مسابقات روز شنبه ساعت 10 صبح در سالن 29 بهمن تبریز و با سخنرانی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، استاندار و سایر مسؤولان با اهدای جوایز و تندیس مسابقات به نفرات برتر، به کار خود پایان می‌دهد.


وی با اشاره به این‌که در این دوره از مسابقات صدا و سیما و شهرداری همکاری بسایر خوبی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان دارند، افزود: عموم شهروندان و علاقه‌مندان به قرآن کریم، می توانند در سی‌ و هشتمین دوره مسابقات استانی حضور یابند و از فضای معنوی این مسابقات بهره گیرند. 


مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری همایش بزرگ سه ساله‌ها به مناسبت وفات حضرت رقیه(س) در دو امام زاده شهرستان تبریز خبر داد و گفت: این همایش امروز سه شنبه در امام زاده سیدحمزه(ع) تبریز برگزار می‌شود.


حجت الاسلام مصائبی با بیان این‌که سخنرانی حجت الاس
لام نظری و مداحی یکی از مداحان اهل بیت(ع) در این مراسم، جزو برنامه‌های پیش بینی شده است، گفت: همایش سه ساله ها امروز بعد از نماز مغرب و عشاء در امام‌زاده سیدمحمد کججانی(ع) برگزار می‌شود که در این مراسم حجت الاسلام اسماعیلی سخنرانی و یکی از مداهان اهل بیت مداحی خواهد کرد.


وی با بیان این‌که این همایش با مشارکت هیات رزمندگان استان و اداره کل اوقاف و امورخیریه آذربان شرقی برگزار می شود و عموم مردم می توانند در این مراسم شرکت کنند، افزود: ویژه برنامه های مختلفی نیز در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی تدارک دیده شده است./935/303/ب2

ارسال نظرات