۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۳۰۳۰۹۷
مدیر حوزه علمیه خواهران فاطمیه خورموج:

حکم اعدام شیخ نمر، بازتابی مشابه حکم تبعید امام خمینی بر جای گذاشت

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران فاطمیه خورموج گفت: حکم اعدام شیخ نمر بازتابی دارد که حکم تبعید امام خمینی (ره) بر جای گذاشت و بارها دنیای استکبار آزموده است که تشیع انقلابی هیچ گاه در مقابل اهانت به مقدساتش ساکت نمی نشیند.
حکم اعدام شیخ نمر، بازتابی مشابه حکم تبعید امام خمینی بر جای گذاشت
اکرم غیب اللهی مدیر حوزه علمیه خواهران فاطمیه(س) خورموج، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با اشاره به صدور حکم اعدام شیخ نمر باقرالنمر توسط دولت عربستان، گفت: حکم اعدام شیخ نمر بازتابی دارد که حکم تبعید امام خمینی (ره) بر جای گذاشت و بارها دنیای استکبار آزموده است که تشیع انقلابی هیچ گاه در مقابل اهانت به مقدساتش ساکت نمی نشیند.
 
وی افزود: خون بهای شیخ نمر تشکیل حکومت شیعی در قلب دولت و حکومت حجاز خواهد شد، پس برای آل سعود بهتر است که صبر انقلابی شیعیان را خدشه دار نکنند و آزموده را دوباره نیازمایند.
 
غیب اللهی بابیان اینکه اکنون مسأله اصلی، موضوع یمن و حادثه منا است، اظهار داشت: سران سعودی صدور حکم اعدام شیخ نمر را در این برهه زمانی، به عنوان مساله ی جانبی مطرح کرده اند تا اذهان عمومی جهان را از مسائل اصلی به انحراف بکشانند و حساسیت مردم را از مسئله یمن و منا به یک مسئله ساختگی ببرند.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران فاطمیه(س) خورموج تصریح کرد: اکنون که جهان اسلام و تشیع نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است، گستردگی این واکنش دولت سعودی را به فکر واداشته که به اعدام نکردن شیخ نمر بیشتر از اعدام کردن ایشان نیازمند است، زیرا جبران حوادث اجتناب ناپذیر در دولت سعودی، نیازمند مطرح کردن این قضیه است تا بتواند افکار جهانی را از مسائل مهم و اصلی پیش روی منحرف کند.
 
وی خاطرنشان کرد: مدعیان غربی که دم از آزادی بیان می زنند، نشان دادند که آزادی بیان تا جایی مورد حمایت استکبار جهانی است که در راستای تامین منافع غرب و استکبار باشد و اگر به آزادی ملت ها منجر و منتهی شود، نام آن را نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم می گذارند.
 
غیب اللهی با بیان اینکه باید کشور های اسلامی و شیعی جهت فشار بر آل سعود متحد شوند تا این حکم لغو شود، بیان داشت: سفرهای منطقه ای، احضار کاردار سفارت عربستان بطور مکرر، طرح مسئله در سازمان ملل متحد، درخواست جلسه شورای امنیت، درخواست جلسه سازمان کنفرانس اسلامی، تشکیل اجلاس تقریب مذاهب، فراخوان نخبگان و نویسندگان و علما جهان اسلام در کشور ایران، از جمله وظایف دستگاه دیپلماسی کشورمان می باشد.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران فاطمیه(س) خورموج با اشاره به وظایف عما و اندیشمندان اسلامی تاکید کرد: علما و اندیشمندان اسلامی باید با تجمعات مختلف، تشویق مردم به راهپیمایی ها ی خودجوش، ترویج راهپیمایی های گسترده در جهان اسلام، تشکیل اجلاس تقریب مذاهب، ساخت مستند و استفاده از فضاهای مجازی، در خواست تعطیلی سفارت عربستان در تهران و درخواست فراخوان کاردار سفارت ایران در عربستان، می توانند موجبات لغو این حکم را فراهم کنند./ 846/303/ب3
ارسال نظرات