۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۳۰۳۱۰۵
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه تبریز:

روحیه جهادی بسیج لازمه تعالی نظام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انوری فرهنگ و روحیه جهادی بسیج را لازمه تعالی نظام اسلامی ایران دانست و گفت: رمز موفقیت بسیج پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
بسيج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمد انوری، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز امروز در مراسم تودیع و معارفه مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز، اظهار داشت: در رژیم پهلوی بلایای زیادی بر سر ملت ایران آمد، اما بعد از پیروزی انقلاب به کمک بسیجیان و دانشجویان راه پیشرفت و تعالی در عرصه های مختلف فراهم شد.

 


وی فرهنگ و روحیه جهادی بسیج را لازمه تعالی نظام اسلامی ایران دانست و با بیان این‌که در حال حاضر ملت و کشور ایران در حال عبور از یک پیچ تاریخی هستند، خاطرنشان کرد: ایران به برکت خون شهدا در معادلات منطقه ای و جهانی تأثیرگذار است و تداوم این مسیر ضروری است.

 


حجت الاسلام انوری رمز موفقیت بسیج را پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر دیگر بخش‌های جامعه نیز با فرهنگ جهادی بسیج امور جاری نظام اسلامی را پیش ببرند، قطعا بسیاری از مشکلات و معصلات فعلی وجود نخواهد داشت.

 


همچنین سردار غلام عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذبایجان‌شرقی در سخنانی با بیان این‌که ما استکبار جهانی را که تلاش می کردند جلوی انقلاب را بگیرند، در 22 بهمن سال 57 شکست دادیم، اظهار داشت: پیروزی انقلاب، نخستین شکست استکبار در جبهه انقلاب بود که تلاش می‌کردند این انقلاب ثبات پیدا نکند.

 


فرمانده سپاه عاشورا، راهکار دشمن برای عدم تثبیت این انقلاب را استفاده از ظرفیت‌های قوم گرایی بود، تصریح کرد: هدف دشمنان در این موضع، تجزیه و ایجاد تفرقه بود که در این زمینه نیز شکست خوردند. ضمن این‌که تلاش برای ایجاد افکار انحرافی در جریان انقلاب از دیگر توطئه های دشمنان بوده است.

 


وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) که فرمودند «ما در جنگ، انقلاب اسلامی خودمان را به جهان صادر کردیم»، اضافه کرد: دشمنان با سناریوهای مختلف از جمله فتنه 88 درصدد رسیدن به اهداف شوم خود بودند، اما این بار نیز با حماسه‌ای به نام 9 دی با شکست سنگینی مواجه شدند.

 


همچنین دکتر محمدرضا پور محمدی، رییس دانشگاه تبریز در سخنانی با بیان این‌که دشمنی استکبار جهانی به خاطر پیشرفت های علمی ایران در عرصه های مختلف است، اظهار داشت: اگر بخواهیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید اهتمام ویژه به توسعه علمی و با توجه به نیاز روز جامعه داشته باشیم.

 


وی وظیفه اصلی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی را حرکت به سوی مرزهای دانش و تولید علم نافع دانست و با تاکید بر اینکه دانشگاه ها در کنار فعالیت های آموزشی و پژوهشی، باید توجه ویژه ای نسبت به توسعه مسایل فرهنگی، اعتقادی و دینی جامعه داشته باشند، گفت: تشکل دانشجویی دانشگاه ها در تقویت و ترویج فعالیت های فرهنگی و اعتقادی دانشگاهیان نقش حیاتی و تعیین کننده دارند.

 


گفتنی است، در پایان این مراسم از تلاش‌های مهدی حسن زاده تجلیل و هادی فکوری به عنوان مسؤول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز معرفی شد./935/202/ب1

ارسال نظرات