۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۳۰۳۱۶۴
آیت الله نمازی در گفت وگو با رسا:

نفوذ دشمن در هر جایگاهی امکان وقوع دارد/ بخش قابل توجهی از مشکلات نتیجه سوء مدیریت داخلی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به تلاش موذیانه برخی جریانات برای نسبت دادن تمامی مشکلات به مسأله استکبار ستیزی گفت: بخشی از مشکلات به ضعف مدیریت باز می گردد به عنوان مثال اختلاس ها و جابه جا شدن ثروت مملکت با یک تلفن ربطی به استکبار ستیزی ندارد؛ این که گفته شود همه مشکلات با ارتباط با آمریکا حل می شود نادرست است.
 آيت الله نمازي  آيت الله نمازي آيت الله نمازي

آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب نسبت به نفوذ دشمن در کشور، بر ضرورت بستن روزنه های نفوذ تأکید کرد و گفت: نفوذ امری طبیعی بوده و امروزه دنیا، دنیای تجسس است.


وی افزود: دشمنان اسلام از جمله صهیونیست ها، آمریکایی ها و غربی ها از قدیم الایام درباره شیعه و اسلام تجسس داشتند و جاسوسی می کردند، حتی برخی از جاسوسان خود را به حوزه علمیه نجف می فرستادند؛ از این رو این مسأله یک تهدید جدی است.


نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: امروزه که به برکت اهل بیت(ع) شیعه توانسته حکومتی تشکیل دهد و با قدرت در عرصه حضور دارد نیز مسأله نفوذ مطرح است؛ انقلاب اسلامی ایران تا کنون تمام توطئه های دشمن را خنثی کرده است.


وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در مواجهه با کودتاها، منافق ها و بسیاری از دسیسه ها سربلند بیرون آمده است، با توجه به این تجربه ای که استکبار جهانی پیدا کرده امروزه از گسترش تفکر ناب اسلامی از جمهوری اسلامی ایران به ملت های دیگر نگران است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اوضاع آشفته منطقه نشان می دهد که ملت ها تحت نفوذ و تأثیر فرهنگ و سیاست جمهوری اسلامی هستند، ابراز داشت: در حال حاضر جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت در منطقه حضور داشته و در حل بحران های عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن اثرگذاری مثبت دارد.


وی عنوان کرد: تلاش دشمن برای نفوذ در کشور امری طبیعی است، دایره نفوذ دشمن را نمی توان منحصر به دانشگاه یا وزارتخانه ها کرد بلکه دشمن هرجایی که بتواند عنصر نفوذی خود را وارد می کند؛ نفوذ در هر نقطه و جایگاهی امکان وقوع دارد، همانند شهید رجایی و باهنر که عامل نفوذی در دفتر نخست وزیری بود و سبب شهادت بسیاری از افراد شد.


آیت الله نمازی خاطرنشان کرد: تدبیر و هشدار رهبر معظم انقلاب کاملا مبتنی بر تجربه چندین ساله است، نگرانی ایشان کاملا به جا است و همه نهادها باید مراقبت کنند؛ همچنین نهادهای امنیتی باید هوشیاری لازم را داشته باشند؛ تدبیر و هشدار رهبری معظم انقلاب باید عملیاتی شود و تنها در حرف باقی نماند.


وی با اشاره به تلاش موذیانه برخی جریانات برای نسبت دادن تمامی مشکلات به مسأله استکبار ستیزی اضافه کرد: بخشی از مشکلات به ضعف مدیریت باز می گردد به عنوان مثال اختلاس ها و جابه جا شدن ثروت مملکت با یک تلفن ربطی به استکبار ستیزی ندارد.


نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان این که رهبر انقلاب در مسأله اقتصاد مکرر فرمودند باید مسؤولان امر سیاست گذاری را به گونه ای انجام دهند تا بخش های خصوصی به آسانی کار کنند، گفت: در حال حاضر وضعیت این گونه نیست و بخش خصوصی با مشکلات عدیده ای روبه رو است.


وی افزود: وزارت صنعت و معدن باید آسان سازی کرده و مشکلات را حل کند تا اگر کسی در پی ایجاد کار است بتواند فعالیت های خود را انجام دهد؛ این که گفته شود همه مشکلات با ارتباط با آمریکا حل می شود نادرست است، البته بخشی از مشکلات به توطئه ها و تحریم ها بازمی گردد اما بخش اعظم آن مربوط به مدیریت داخلی است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات