۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۳۰۳۱۷۰

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ همایش سه ساله های حسینی در بجنورد، توزیع هزار جلد کتاب با محوریت «نماز و مسجد» و کمبود موقوفات قرآنی در جاجرم عناوین برخی از اخبار فرهنگی استان خراسان شمالی هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، امروز، به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه (س) در پنجم صفر سال 61 هجری، همایش سه ساله‌های حسینی(ع) به همت هیأت رزمندگان اسلام و همکاری نهادهای فرهنگی با حضور صدها تن از کودکان و مادران عاشورایی در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد.

 

همایش مزبور در راستای آشنایی هرچه بیشتر کودکان با حادثه کربلا و تجلیل از مقام حضرت رقیه (س) و یادآوری رنج ها و دردهای آن حضرت و همچنین فرهنگ‌سازی و اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب و الگوگیری از حضرت رقیه به ویژه برای پایبندی دختران خردسال به حجاب برگزار شد.

 

در این مراسم کودکان حاضر به اجرای سرود، مداحی، دکلمه و قرائت دل نوشته پرداختند و حاضران با حضور پرشور و عاشورایی خود بر تأسی از آرمان های قیام عاشورا و تبعیت از راه و منش ائمه اطهار (ع) تأکید کردند.

 

این مراسم با مداحی ذاکر اهل بیت و قصه گویی یکی از بانوان کارشناس حوزه علمیه الزهرا(س) بجنورد در مورد زندگی حضرت رقیه و تبیین سجایای آن کودک سه ساله حسینی ادامه و با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر پایان یافت.

 

توزیع بیش از هزار جلد کتاب با محوریت «نماز و مسجد»

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از توزیع بیش از هزار جلد کتاب با محوریت «نماز و مسجد» به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در بین در بین اعضای کانون های فرهنگی و هنری و همچنین مربیان و متربیان طرح چهره به چهره خبر داد.

 

هاشم شیرازیان گفت: در این راستا کتاب های «پیوندهای نماز»، «شیوه های دعوت به نماز» و «آشنایی با نماز» تألیف استاد حجت الاسلام محسن قرائتی شامل 840 جلد کتاب در بین مربیان و متربیان طرح چهره به چهره و کانون های فرهنگی و هنری مساجد سطح استان توزیع شده است.

 

وی همچنین توزیع 400 جلد کتاب « انوار اسماء» تألیف اسفندیار مکرمی در خصوص دانستنی های قرآن و مسجد را از دیگر فعالیت ها در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در هفته گرامیداشت کتاب اعلام کرد.

 

جاجرم با کمبود موقوفات قرآنی مواجه است

حجت الاسلام محمد صالحی نیا، مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان جاجرم، از کمبود موقوفات قرآنی در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: با توجه به کمبود موقوفات قرآنی، اداره اوقاف در نظر دارد ترتیبی اتخاذ کند تا مردم به وقف موقوفات قرآنی بیشتر جذب شوند.

 

وی با بیان اینکه وقف‌های قرآنی در جاجرم بسیار کم است، تصریح کرد: حدود 70 درصد از موقوفات این شهرستان مربوط به عزاداری امام حسین(ع) و سایر ائمه اطهار(ع) است و این در حالی است که وقف‌های انجام شده برای قرآن و فعالیت‌های قرآنی نداریم.

 

حجت الاسلام صالحی نیا ادامه داد: باید شرایط را طوری فراهم کنیم که وقف‌های جدید به سمت و سوی ترویج و گسترش فرهنگ و معارف قرآن حرکت کند چرا که به واقع قرآن با گذشت سال‌ها هنوز در مهجوریت بوده و رفع این مهجوریت نیازمند همت همه آحاد جامعه برای پیشبرد وقف‌های جدید در زمینه فعالیت‌های قرآنی و گسترش آن در جامعه است.

 

نیکوکاران بجنوردی افزون بر 13 میلیاد ریال به ایتام استان کمک کردند

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بجنورد گفت: حامیانی که ایتام تحت حمایت کمیته امداد را حمایت می کنند در شش ماهه ابتدای امسال بیش از 13 میلیارد ریال کمک کردند.

 

هاشم بهشتی اظهار کرد: از مجموع کمک های انجام شده چهار میلیارد و 437 میلیون ریال در قالب کالاهای اساسی و لوازم التحریر و باقی مانده نیز به صورت نقدی در اختیار ایتام قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 960 یتیم تحت حمایت این نهاد قرار دارند، افزود: یک هزار و 122 یتیم زیر 18 سال تحت حمایت این نهاد هستند که تمامی این ایتام توسط حامیان نیکوکار حمایت می شوند.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بجنورد در خصوص حمایت از ایتام بالای 18 سال کمیته امداد شهرستان بجنورد نیز گفت: 838 یتیم بالای 18 سال تحت حمایت این نهاد است که 361 نفر از این ایتام فاقد حامی هستند./9314/203/ب3

 

ارسال نظرات