۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۳۰۳۱۹۳

کارگاه آموزشی ائمه جماعات مراکز آموزشی آذربایجان‌شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کارگاه آموزشی ائمه جماعات مراکز آموزش علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی به همت دفتر نهاد رهبری دانشگاه های استان در تبریز برگزار شد.
روحانيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کارگاه آموزشی ائمه جماعات مراکز آموزش علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی به همت دفتر نهاد رهبری دانشگاه های استان با هدف ارتقای سطح آموزشی ائمه جماعات، ترغیب و تشویق مراکز آموزشی به برگزاری نماز جماعت و همچنین تبیین اصول کار فرهنگی در تبریز برگزار شد.

 


بنابر این گزارش، در این کارگاه آموزشی یک روزه صابر حیدر قلی زاده، مسؤول امور فرهنگی و اجتماعی و رابط دفتر نهاد رهبری واحد آذربایجان شرقی با اشاره به اهداف دانشگاه و واحد استانی درحوزه  فعالیت های فرهنگی؛ برگزاری نماز جماعت را در مراکز علمی-کاربردی از اولویت برنامه های فرهنگی دانشگاه  عنوان کرد.

 


همچنین حجت الاسلام انوری، معاون دفاتر نهاد رهبری دانشگاه های استان و مسؤول نهاد رهبری دانشگاه تبریز با اشاره به لزوم برگزاری کارگاه های آموزشی ائمه جماعات افزود: توانمندی آموزشی ائمه جماعات در پاسخگویی به پرسش های مختلف دانشجویان و همچنین ارائه مشاوره های فرهنگی و مذهبی متناسب با وضعیت حال دانشجویان از اهداف این کارگاه می باشد.

 


وی با تأکید بر این‌که شیوه‌های تبلیغ مبانی دینی و قرآنی در فضاهای دانشگاهی متفاوت‌تر از تبلیغ آموزه ها و ارزش های اسلامی در دیگر محافل عمومی است، گفت: آشنایی ائمه جماعات با شیوه‌های جذب و آموزش دانشجویان یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های لازم در گسترش فرهنگ ناب دینی در فضای آموزش عالی است.

 


حجت الاسلام انوری با بیان این‌که دانشگاه اسلامی تنها با شعار دادن محقق نمی شود، گفت: اگر دغدغه کار فرهنگی در فضای دانشگاهی داریم، باید در عمل و با شیوه های
جذاب و مخاطب‌پسند در ترویج ارزش های اسلامی گام برداریم، در غیر این صورت به تکلیف خود عمل نکرده ایم.

 


بحث و گفتگو در خصوص عرفان های نوظهور، آسیب های شبکه های اجتماعی و شبهات، شیوه های نوین تبلیغ در فضاهای آموزشی و دانشگاهی و همچنین مباحث مربوط به مخاطب شناسی از موضوعات مختلف ارائه شده در این کارگاه بود که از سوی حجج الاسلام نظری و قهرمان از اساتید حوزه های علمیه تدریس شد./935/203/ب1

ارسال نظرات